Haha, vilken dag.

Lillbrorsan fyllde sju idag, så igår kväll var det lite stressigt att fixa födelsedagskort i MIcrosoft Publisher när printern lackade (eller så var det jag som gjorde det xD ). Men jag fick skjuts till skolan imorse, så det var soft. 
   Fast första lektionen var gympa = lite mindre soft.

På idrotten var det egna lekar som gällde och tre av fem grupper fick köra sina. De var lite komplicerade, lite roliga och väldigt jobbiga. Särskilt den sista. :/

På engelskan diskuterade vi boken vi läser: "Big Mouth and Ugly Girl". Läste ut den innan påsklovet, halvbra bok. Vi fick tillbaka uppsattser också och fick läsa andras uppsattser där det fanns helt hemska språkligga fel. Vem skriver "She learnt me" lixom?????????!!!!!!!!!!!
   På svenskan fortsatte vi arbetet om antikens grekland och myter därifrån och så.

Lunchen på torsdagar är kort, men idag kom vi inte ens in i matsalen fören tio minuter innan vi började igen. Orka! Men läraren visste, så det var lugnt. Mattelektionen efteråt spenderades med att gå igenom Eco Rocks projektet. Sen drog vi till Naturhistoriska. Gissa om jag lämnade gympagrejjerna i skolan?
  Innan vi gick på tunnelbanan köpte jag en Marabou chokladkaka med non stop i. Inte bra!!!

Jag blir lika glad och lycklig varje gång jag ser byggnaden naturhistoriska. Det är verkligen så, och att vara där är lika roligt varje gång. Vi hade en lärare med och gick runt och svarade på frågor i två utställningar om evolution. Jag personligen var i och för sig inte alltför delaktig i frågesvarandet med tanke på att jag mest hoppade runt och undrade hur organismerna kunde utvecklas till någonting sådant och hur de överlevde. E.B. kom också, med kakor! =D Och jag köpte ett sköldpaddsgosedjur! Mer hade jag inte råd med eftersom dom inte tar kodkort. 
   Vi åt kakorna i matsäckrummet och där var vi ensamma också. Vi kan ju säga att vi fyra inte satt still direkt. :P C. sparkade ett lypsyl som låg på golvet till andra sidan rummet och jag klämmde in mig i ett skåp. :P Haha, det var roligt! 
  
När vi kom tillbax gick E.B. med mig och kolla på väskor och handlade. Jag köpte tre halsband (ett till henne, ett till mig o ett till min bästis) och ett vykort med grodor (till bästis, som även är min granne) och ett skrivblock till min pojkvän. :3

Efter hemkomsten lagade jag middag, hamburgare (gissa vad vi fick i skolan till lunch? Hamburgare!). Men det blev bra. Sen har jag väl dukat av och suttit vid datorn.

Ja, det var typ min dag, like you care. :P
Kram // Charlie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0