Idag

Tja, imorse skolkade mer än halva klassen p.g.a. vikarie. Vi var sju pers på engelskan. Men närvaro har tagits ch folk får nog en utskällning och förhoppningsvis ett straff (vilket är högst osannolikt).
   Sen var det ju då franska där alla satt lite halvseriöst i en datasal och jobbade när läraren kom i närheten, men annars satt och surfade runt på nätet och gjorde andra saker completely.

På lunchen var ju jag och hälften av folket (två pers) lite blinda och hittade först inte de andra i matsalen, men det löste sig som tur var. Där diskuterades sedan gårdagen och idrottsläxan till imorgon: Hitta på en egen lek. Vår lek baserar sig på Kull och Psykologidoktorn. Alla fyra i gruppen är inte helt överens, men det är den lämnar in imorgon i alla fall.

På matten satt vi och kastade häftstift och tärningar för att räkna på sannolikhet. Efteråt var det nog ingen som hade lust att höra en tärning smälla i bordet igen, haha.

På fysiken skickades jag tillbaka till högstadiet en stund när jag påmindes om Squiddy - vår kära gamla avklippta engångspipett med en mutter och ett geléaktigt, rosa plastöverdrag. Han var fylld med luft och vatten och lärde oss om tryck och gav oss och mig många glada stunder. Tyvärr hade vi nog ihjäl honom efter för mycket entusiastiskt klämmande på petflaskan fylld med vatten som han låg i. Han sjönk till bottnen och kom aldrig upp igen.
   R.I.P. lille Squiddy. Hoppas sjuorna inte fick tag i dig.

Jag satt också på fysiken och skrev detta lilla stycket i min skolkalender och fick då kommentaren: "Är det till bloggen eller?" Ja, hon hade helt rätt, uppenbarligen var det ju till bloggen.

Nu ska jag försöka plugga, vilket jag inet har gjort vare sig måndag eller tisdag (fy mig) samt ta mig till orkestern och spela. Men innan dess ska jag fixa middag till mig själv också. Jag kommer att laga den advancerade maträtten "Rester".
 
Ha det bra alla ni som läser bloggar och/eller bloggar själva + övriga världen

Kram // Charlie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0