Konsert och inslagning

Idag var den stora julkonserten fär jag spelar första fiol i stråkorkestern. Jag spelade väl inte perfekt hela tiden, men i stort gick det väldigt bra.
   Det är så underbart när hela publiken applåderar. Speciellt när de applåderar i takt, och speciellt när de gör det till musiken man spelar. Jag kan ärligt säga, hur egoistiskt det än låter, att jag älskar det.

Jag är inte så mycket för att vara i centrum på scenen, som att vara en viktig skådespelare i en musikal eller en pjäs. Jag tycker mycket bättre om att vara en av dem i bakgrunden som ser till att allt fungerar och klaffar som det skall.

Matteuppgiften skall in imorron. Jag gör helt enkelt så mycket jag hinner. Skall rita en gravsten allra sist där det står "D.N.R.I.P. matteuppgiften".

Annars har jag slagit in alla julklapparna idag. Det som är kvar är att sätta ordentliga etiketter på dem och lite snöre, så är jag helt färdig. Det känns väldigt skönt att vara i god tid iår.

Note to self: Kom ihåg att fixa kod på bibliotekskortet så du kan låna pjäs av Molière över jullovet för skolan.

Ska fortsätta äta kola och översätta min parodi på hur man skriver en traditionell saga (den engelska versionen kan läsas på min profil på deviantArt. Länk finns till höger lite längre ner här på bloggen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0