En måndag. Som så många gånger förut.

Ja. Idag har det alltså varit måndag. Ett mycket uppenbart faktum för alla, men jag väljer ändå att informera Sverige om detta (eller rättare sagt de som faktiskt läser min blogg, haha).

Imorse vart man ju lite trött (kolla, generalisering. Vilka känner sig träffade av internt skämt?), men jag försökte ändå i lugn och ro organisera mig lite och jag hann faktiskt läsa några sidor i "Assassin's Quest" av Robin Hobb. Den är faktiskt väldigt bra.

Grejjen med måndagar är att jag har både gympapåse, skor och fiol med mig till skolan. Resultat: Överfultl skåp. Men idag var jag lite smart och la gympapåsen i mitt gympaskåp först, så det var lite mer plats i mitt vanliga skåp idag, men tillräckligt med plats kan det aldrig finnas på en måndag.
   Jag har rensat papper ur några anteckningsblock idag. Det är alltid lika skönt när man kan bli av med en stor pappershög som man kan slänga till återvinning.

Jag vet att man ska vara öppen mot andra människor och vara förstående för att alla är olika, men till och med jag börjar allvarligt tröttna på Andrea. Jag vet inet om det är för att han är italienare, eller för att han är han, men gud vad han kan vara jobbig ibland. Det är lite som att han alltid ska ifrågasätta bara därför att, han ska alltid berätta hur man ska göra eller hur saker är, han ska helt randomly börja snacka om nått som inet har det minsta med sammanhanget eller lektionen att göra och han ska promt hålla på med allt och vara ivägen (det sista är säkert inte medvetet). Jag förstår att det börjar bli lite laddat när han är i närheten. De andra i klassen har ju rykt ihop lite med honom redan, och jag kan komma på mig själv med att vara lite tyst och kort emot honom. Han är visserligen snäll, men han kan bli alldeles för mycket.
   Jag längtar inte till att ha det muntliga nationella provet i engelska med honom på torsdag. No offence.

Men annars så har dagen väl varit bra. Inget speciellt lixom, men jag är glad ändå. :] Nu ska jag fixa födelsedagskort i publisher och vänta på att/om Joakim loggar in efter att ha sovit en stund nu på tidiga kvällen.

Kommentarer
Postat av: Emi

måndag... det kan nog stämma, hade håltimme idag xD överfylllt skåp = ingen höjdare :( men skönt att du har rensat lite! ;)

tja, vissa personer funkar man med och vissa inte, men man kan ju tycka synd om honom om ingen i klassen vill vara med honom :/ men om det är hans personlighet som gör att det blir så här har han ingen annan att skylla på än sig själv kan man också tycka (ja, jag är kluven)

2009-04-27 @ 20:28:30
URL: http://emiluvan.blogg.se/
Postat av: Teo

åååh han den där italienaren påminner mig om typ hela min klass som gör att jag kommer hem med huvudvärk o ett PMS liknande humör varje dag xD (ja även fast jag är kille....xD)

2009-04-29 @ 12:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0