Et ipsa scientia potestas est

Jag vet att man på många skolor och arbetsplatser har halvdag på Valborgsmässoafton, men inte min skola inte. Inte för att jag klagar, jag gillar skolan. Och idag var en ganska så soft dag.

På latiner går vi nu igenom Roms historia, på engelskan var det Nationella Prov i speaking (jag hade med Andrea... men det gick väl bra antar jag) och på franskan var det hörförståelseprov. Jag förstod faktiskt mer än jag hade trott. Det var lite roligt.
   På matten typ räknade jag och flummade lite och snackade engelska samtidigt. Simultankapacitet ni vet. Men är ju kvinna. ;) (tycker dock fortfarande inte om min mattelärare för fem öre...)

Efter skolan så åkte jag till Täby Centrum för att träffa Emi (www.emiluvan.blogg.se) för att tillsammans åka och köpa biljetter till C:s dansshow. Emi praoar just nu på nått konditori i närheten av Täby C.
   Självklart var danslokalen där de säljer biljetterna stängd, så vi åkte tillbaka till Täby och gick runt lite där. Vi hade redan innan vi åkte varit inne på BR (de har en del läskiga grejjer där...), så vi gick in på Ur och Penn (de stängde sen innan jag hann köpa armband. Mojjs.) och sen in på Hemköp. Där fastnade vi.
   Seriöst. Det är jätteroligt att gå runt på måfå i en mataffär och tänka "Åh! Nej men, vad är det här?! Vad roligt!" eller "Vad i helvete är det här för äckel?!". Det där sista har jag till och med bildbevis på:



Usch så äckligt. Lakrits är ju inte ens gott från början...



Jag har bara en sak att säga: Varför?


Det slutade i varje fall med att vi köpte en 0,5 liters förpackning Ben and Jerry's glass, som vi sen åt upp tillsammans (vi bad om skedar i kassan). Jag lyckades dock avstå från att köpa haloumiost (jag lovar, det går knappt att motstå. Så gott! <3) och jag var deffinitivt överens med mig själv om att jag inte skulle köpa chips. Fast det är himla roligt att gå och titta på dem.



Förutom de stora härliga bitarna av övrigt (övrigt som i ätbara saker) som finns i glassen så tycker jag inte att Ben and Jerry's är så speciell, men det är i varje fall inte äckligt.


Annars var det mösspåtagning för alla studenter här i utkanten av Stockholm, så det var en hel del flummiga tonåringar i studentmössor ute. Det var minst 200 pers på nån äng nånstans, tillsammans med tre polisbilar. Haha, undrar vad dom hade hunnit göra vid halv fyra på eftermiddagen lixom. :P

Nu ska jag plugga och fira valborg genom att gå ner och kolla på brasa och fyverkerier snart. men först blir det middag (vi får se hur mycket jag orkar) och sen tänkte jag plugga matte och skriva en svensk insändare. Mysigt värre va? Ja juste, sakna Joakim ska jag oxå göra. <3


Et ipsa scientia potestas est = Kunskap är makt

Kommentarer
Postat av: Emi

Tack för en härlig dag! <3

Ben & Jerry's var precis som du sa helt okej, inget speciellt. Om man inte hade blandningen chokladglass och mandel i mörk choklad i munnen för du utbrast jag "brie?! o.O?!". Kan fortfarande inte förstå hur mina smaklökar fungerar xD

2009-05-02 @ 00:20:40
URL: http://emiluvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0