Palla internethaveri + läxor

Precis när jag hade skrivit ett långt inlägg om gårdagen och skulle publicera det här på bloggen så la internet ner. Underbart. Älskar när det händer...

Idag har det varit kemi, matte, fysik och svenska. Matten är rätt soft just nu. Vår skumma mattelärare (som jag för övrigt inte tycker särskilt mycket om) har på nått sätt lyckats sacka i tempot fast samtidigt hålla planeringen. Vette fanken hur han lyckades med det...
   På svensklektionen hann jag skriva typ hela mallen till min insändare som skall lämnas in om två veckor, så på den läxfronten är det turligt nog lugnt.

Annars kommer hela fredag, lördag och söndag denna vecka gå åt till plugg. Jag ska gör Joakims fysikgrej (jag har nästan snott den mot hans vilja), skriva klart 2 labbrapporter (eller i varje fall 1,5) och plugga matte och fixa inför min slutuppgift i bild.
   Jag skrev om bilduppgiften igår, men jag pallar inte förklara den igen, så vi får ta det när jag väl börjar ordentligt på den.

Rondel i närheten av mitt hus. Gilalr den av någon anledning.

Det skulle typ vara orkesterövning mellan 17:30-20:00, men stråkarna fick sluta 19:00. Tja, en glad överaskning. Jag spelade faktiskt min fiolläxa när jag kom hem. Brukar glömma att öva fiol annars.

Nästa vecka blir väldigt soft för oss fyra som är kvar i klassen. De andra fem tjejerna ska till Holland i ett projekt som involverar hela Europa, och de ska representera Sverige (hoppas det går bra för dem), så vi som är kvar kommer typ ha nån extra håltimme lite varstans + några lite mera flummlektioner. Svenska och Historia går bort, så jag lär sluta väldigt tidigt både nästa onsdag och nästa fredag. Men jag antar att vi på onsdagen iaf kommer sitta kvar i skolan och plugga matte eller nått sånt.
   Vi som är kvar är jag, S och C (vi håller ihop mest och jobbar väldigt bra tillsammans angående skolarbeten och så. Mina bästa vänner i skolan/klassen) och Andrea... no offence, men guuuud vad vi kommer sitta fast med honom onsdag till fredag nästa vecka... (Jag hoppas han ränner efter killklassen och umgås med dem istället)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0