Promenad

Jag är väldigt glad att jag har Astrid. Hon är min förankring i verkligheten. Jag är verkligen glad att jag tog en promenad med henne idag.

Hon fick mig att inse att det nog är så som jag har trott: Jag har aldrig älskat någon "på riktigt". No offence mot någon, men det tror jag inte att jag har. Jag har bara betett mig som vanligt. Det jag har gjort skulle jag göra för alla mina vänner.

Jag vet själv att jag har perioder då jag är obssessed med folk. Astrid valde att kalla dessa perioder för crushes, och kanske är det just det de är. Jag har haft flera crushes på mitt ex. Jag har haft flera Viktor-crushes. Jag har haft iaf en Teo-crush, och jag har en Joakim-crush just nu.
   No offence, jag älskar alla mina vänner från djupet av mitt hjärta. Men jag måste försöka ta lite avstånd nu, för när jag får för mycket av en människa så slår det om och jag blir anti istället. Jag vill inte riskera det, för jag vill inte såra någon.
   Med avstånd menar jag inte att jag ska sluta prata med någon. Bara att jag inte kan ha konversationer till klockan två på natten. Och att webcam:en inte kan vara på hela tiden.

Man bli ju helt klart nyfiken på hur "äkta" kärlek känns och vad som triggar det. Just nu är jag i varje fall helt enkelt rädd för en ny relation. Jag behöver tid att riktigt komma över det senaste. Jag måste vara säker på att jag inte är tillsammans med någon för att jag tycker synd om den människan, eller för att vara snäll. Det är inte sjysst mot den andra parten heller. Jag måste vara säker på att jag kan tänka klart och inte göra något förhastat som endast kommer att såra de inblandade. Jag vill gärna undvika onödigt lidande.

Jag behöver Astrid och skolan. De är två element som kan ta mig ner jorden. Man är tyvärr inte alltid medveten om vad man gör när man lever bland sina dagdrömmar. Just nu, coh för en tid framöver, behöver jag att bara ha vänner omkring mig. Jag måste erkänna att det finns saker kvar från mitt senaste förhållande som jag måste bearbeta och bli av med. Tills dess vill jag helst se mig själv som ostabil vad gäller "äkta" kärlek och förhållanden.

Men folk säger att kärlek är något som utvecklas. Kanske kan det göra det i mitt fall också. Men just nu är det för många olika känslor inom mig. Jag är förvirrad, jag kan inte tänka eller känna klart

No offence to anybody, because I really love all my friends from the bottom of my heart.

Kommentarer
Postat av: Soffi

Det är bra att du tänker igenom allt så du vet vad du känner :)

2009-04-15 @ 21:00:54
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0