Vanlig skoldag

Ja, nu går jag ju då i skolan som vanligt igen. Så skönt! :D Fast vi har typ bara nya lärare iår, och jag tycker nog ändå bättre om dem vi haft i tvåan. :/ Men så är det. :) Vår nya svenska lärarinna (som c-klassen har haft förra året) känns dock ganska förvirrad och som att hon ibland tar upp onödiga saker och sådär. Men, men.
   Idag var jag och S i skolan typ 70 minuter innan vi egenltigen började för att M hade håltimme där och vi tänkte ta itu med fysikläxan tillsammans. :) Det gick bra, och nu förstår alla. :D Sen hade vi samhällskunskap (fortfarande jäääätteroligt *ironisk som bara den* .__.) och religion (som faktiskt är kul). Sista lektionen var matte E (så roligt! :D), och vi satt kvar en stund och räknade. :) När jag kom hem tränade på på pappas crosstrainer i en timme samtidigt som jag läste Illustrerad Vetenskap. Blir roligare då. :D

Jag skickade ett lätt krypterat sms till Joakim idag oxå (som jag ringde och (nästan) väckte imorse! <3). Undrar om han lyckades klura ut det? ;)

Igår skolkade jag från skolans dag. Det visade sig inte göra ett smack (inte för att jag brydde mig från första början :P). De hade nämligen ändå inet haft särskilt kul. Typ gått en guidad tur där guiden dessutom gav felaktig information (S kan saker, haha) och bara sagt sånt man redan visste. Dessutom var bara hälften av tvåorna och treorna där och paddlingen blev frivillig då det regnade, så alla var typ hemma igen vid 11. .__. Och så tyckte alla att det var en allmänt meningslös och icke-givande dag. Haha. :P

Nu har jag bestämmt mig för att försöka börja skriva lite igen. Närmare bestämt skall jag göra några skrivövningar jag kommit på (andra har säkert kommit på dem före mig, men jag ha rinte sett det någonstans) och försöka skriva en fiktionell historiebok om en egen värld. :) Det ska bli kul. Vi får se hur det går dock. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0