Serious bloggning, eller nått

Imorrn kommer det en ny elev till våran klass! En utbytesstudent från Italien som heter Andrea och han skall enligt rykte vara snygg och trevlig. Han kan prata italienska, franska, engelska och svenska och skall gå i vår klass på 8 tjejer resten av terminen. Så roligt! <3
   Inte för att jag bryr mig om om han är snygg, jag har redan min underbara pojkvän. <3

Idag kom E.B. till slut med alla-hjärtans-dag-praliner till alla tjejerna! <3 Vår lilla konditor är så söt och himla duktig. Hennes praliner var jättegoda. Tack så mycket!


När jag och E.B. gick hem tillsammans idag diskuterade vi att skriva blogg, för hon funderar på att börja med detta. När jag sedan stod och tänkte på denna konversation i duschen efter att ha tränat på pappas träningscykel och läst ut senaste Illustrerad Vetenskap kom jag på att jag på min blogg skulle kunna skriva om och delge information om några av mina allra mest älskade och genomtänkta karaktärer och idéer till berättelser som uppkommer och sedan kanske få respons på detta. När jag nu tänker mer på det verkar det ju som en helt underbar idé, men vi får väl se vad omvärlden tycker.
   Jag tror jag börjar imorron. Idag ska jag svara på utmaningen från Soffi. Tyvärr orkar jag inte faila på att länka till henne, så ni får trycka på länken här på sidan nere till höger.


Utmaningen:
1. Länka till den som utmanat dig
2. Berätta 8 sanningar om dig själv
3. Utmana 8 personer (kommer stå längst ner i inlägget)
4. Skriv till de personerna du har utmanat så de vet om det.

Jag:
1. Tar inte livet på så stort allvar allmänt då jag lever i tron att detta inte är mitt riktiga liv utan att jag en dag skall få komma tillbaka till det är mitt riktiga liv och stanna där för evigt: perioden när jag var fem år gammal.
2. Jag förstår mig inte på folk som inte vill veta allt om allt på ett vetenskapligt plan.
3. Jag är uppdelad i två personer: Känslor och intellekt. Den ena handlar och känner och den andra granskar och analyserar, både de handlingar jag utför och alla de känslor som strömmar genom mig.
4. Har aldrig blivit förbannad och tror mig inte vara kapabel till det heller. När jag är arg eller sur spelar jag eftersom jag tror att det förväntas av mig.
5. Jag tror att jag lever i en komedishow och måste därför vara rolig och sarkastisk dygnet runt.
6. Tycker att människan är en förjävlig uppfinning som bara förstör vår jord och hoppas på en epedemi som utrotar vår art, även om det finns sjyssta människor som är värda att älska.
7. Tror att jag är mindre värd än alla andra och att jag måste ge tillbaka en fin gest tiofalt för att det skall gå jämnt ut.
8. Älskar koldolmar och fasters potatismos.

Jag utmanar Nea, och sedan gör jag som Soffi och utmanar alla som vill.


Allmän bild från E-korridoren i skolan
Allmän bild från E-korridoren i skolan


Kommentarer
Postat av: Teo

men lilla du :3 klart du inte är mindre värd vi älskar alla dej ändå xD

2009-02-18 @ 21:12:10
Postat av: Soffi

Jag tror inte på dig, du måste kunna bli förbannad, Charlie :)

2009-02-21 @ 17:18:25
URL: http://greenshoes.blogg.se/
Postat av: Charlie

Teo: Haha, tack så mycket! xD :3



Soffi: Kanske jag kan, men har iaf aldrig varit. kan inte tänka någon (rimlig) situation som skulle kunna göra mig seriöst förbannad. :)

2009-02-22 @ 20:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0