Fysik och vänner

10/1 - 2009
Var så trött att jag började gråta över allt och låg hemma på sängen större delen av dagen.

11/1 - 2009
Pluggade fysik hela dagen hemma hos en kompis. Gick bra faktiskt.

Idag:
Skolan. Inga skridskor på idrotten då isen smält i värmen. Rätt skönt. Vi fortsatte såklart på Matte D-kursen som just nu i alla fall bara är rolig. Fast matematik brukar vara roligt tycker jag.
   Årets första fiol-lektion. Som många gånger innan har jag nu igen bestämmt mig för att bli mer seriös vad gäller fiol-spelandet. Vi får se om det går bättre denna gång. Jag hoppas det. Det är faktiskt väldigt roligt.

Imorgon är det Nationella Provet i Fysik A. Är säker på ett G iaf. Latinprovet på torsdag kommer gå mycket bättre. Hade endast ett fel förra gången. Nu jädrar ska jag få full poäng. Kommer åtminstonde få MVG.

Jag ska försöka börja skriva mer nu också. Jag älskar det ju så mycket egentligen. Måste ge mig själv mer tid för det.


Idag lyckades min random kompis (hon vill själv bli kallad så) ta på sig sin mors sko på höger fot och sin egen på vänster fot (de har precis exakt identiska par skor, förutom att hennes mor har knutit röda band på sina). Jag försöker inte ens förstå hur hon lyckas med sådant här, men hon är underbar, kan och vet hur mycket som helst och får en (mig) att skratta fastän hon inte försöker.

Vänner är som stjärnor
Du ser dem inte alltid
Men du vet att de är där

Detta är belysning på ett altanräcke, men det ser lite ut som stjärnor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0