Helg

Lördag:
Igår spelade jag dataspel på förmiddagen och sen gjorde jag fyra födelsedagskort i Microsoft Publisher, och försökte plugga lite. På kvällen var jag och äldsta lillbrorsan ensamma hemma, och jag släckte faktiskt hela huset under Earth Hour, fast pappas dator och TV:n var på. Gick och la mig ganska så sent.

Söndag:
Idag gick jag upp vid nio och tvättade håret och gjorde mig iordning. Jag kollade scannern också efter att ha ominstallerat den under söndagen och mräkte då att den visserligen inte längre startar upp min webcam, men att den vill ha Photoshop för att fungera. Jag har inte Photoshop på min dator. Jag kan inte göra annat än att sucka.
    Vid elva gick jag till E.B., vår/min egen lilla konditor, och fick hjälp med att färga håret, nu rödare än förra gången. Det var jättekul och vi pratade en massa om allt möjligt.
   Hemma igen satte jag mig vid datorn och tänkte försöka skriva min engelska labbrapport. Jag har kommit en liten bit längre. Nu är det bara franskan till imorgon. Inte för att jag egentligen bryr mig om någon av dessa läxor, men jag antar att man borde anstränga sig lite granna.
   Jag märkte nu på kvällen också att min webcam typ inte funkar längre. Jag antar att det var lika bra att den la ner, för den var ändå rätt gammal, och dessutom gratis. Pappa hade fått den någonstans ifrån. Nu ska jag köpa en ny och riktig webcam där bilden är bättre. Det ska bli ganska skönt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0