Igår - grymmt rolig dag

Måste börja med att säga att 7/3 - 2009 helt klart var en av de roligaste dagarna någonsin.


Det började med att jag gick upp klockna åtta (hade då sovit mellan 8 och 7 timmar) och gick upp och käkade frukost och så. När jag sen skulle klä på mig så märker jag att min DaGy-tröja ligger inte i garderoben. Jaha, där gick min fina klädplanering bara för det. Inte för att det egentligen gjorde något, jag tog bara ett linne och en "öppen" college-tröja. Det var egentligen bättre med tanke på att jag då hade två fickor med bara en "utgång" vardera, mycket säkrare med iPod i fickan.
   Jag kom iaf iväg sen och upp till tunnelbanan. Där lyckades jag faktiskt att fint knöla ner min jacka i min väska, samt halsduk och mössa. Känner mig duktig, haha. När det var typ fem minuter kvar tills jag skulle komma till T-Centralen så ringde faktiskt Teo, sådär lagom out of teh blue, men det var bara bra för jag hade såklart glömt trycka ut karta till Dragons Lair. Han var iaf inte där än så vi bestämde att vi skulle träffas på T-Centralen där jag ändå skulle köpa SkullCandy-hörlurar.
   När jag kommer upp från tunnelbanan är han inte där. Jag ringer honom och vi snackar om var den andre är och bla, bla, bla. Efter 5 minuter typ meningslöst babbel förstår jag tillslut att ungen är vid uppgången på andra sidan, City-terminal uppgången. Jag suckar typ högljut och ber att få köpa mina hörlurar först och säger att jag kommer sen. Varför uppstår alltid denna situation med Teo?


Mina nya hörlurar till iPod:en. Ja, de är fotade hemma efteråt.

Jag fick iaf tag på hörlurar, inte exakt dem jah ville ha, men dessa är ändå jättebra så jag är nöjd. De köptes iaf vid tio på morgonen ungefär, dvs då Åhlens öppnar.
   Jag iaf över till den andra T-Centralen-uppgången för att möta Teo. Jag vart lite nervös över om jag skulle känna igen honom och så, men det var lugnt, för när jag fick syn på honom så kände jag igen honom direkt. Jag fick dessutom en riktig kram idag, inte nån version med bara en arm. Kramar är mysiga, vem man än kramar, tycker jag. <3 
   En skön grejj med Teo är att han är lätt att bara snacka och babbla på med. Det är jätteskönt, för det blir typ aldrig akward moment. Och blir det det så börjar jag säkert garva, och sen är det bra med det. Han är jädrigt rolig och snäll också (vad du än själv påstår!).
   Vi skulle iaf ta blå linjen till Rådhuset sen. Det innebär att man måste ner längst ner och åka rullbanden. Rullbanden är så himla roliga! <3 Jag skulle kunna åka till stan bara för att gå fram och tillbaka på rullbanden nere i T-Centralen typ.

Vi kom iaf fram till Dragons Lair till slut (inte särskilt svårt, men iaf) och var där lagom innan Yu-Gi-Oh!-turnering som var ett kval till SM började. Teo skulle vara med, så jag ville träffa honom och kolla på (egentligen var det röta från hans sida att han skulle vara i Stockholm dagen när kvalet var). Han träffade nån där som han körde en match mot innan allt böjade medan jag roade mig med att få upp förpackningen till mina lurar. Det gick jääääättebra, trots att jag hade varit förutseende och tagit en sax med mig. No comments on my skills, för jag fick upp förpackningen till slut.
   Sen kom det iaf en massa folk och butiksdelen i Dragons Lair öppnade så folk kunde anmäla sig till turneringen och dylikt. Det hela slutade på något sätt med att jag köpte kort till Teo, haha. men han har ju fyllt år, så det var en födelsedagspresent.
   Dragons Lair är faktiskt väldigt mysigt.
   Sen blev det iaf till slut turneringsdags (de var bara sisådär runt en timme försenat, haha). Jag hann bara se två av Teos fem matcher, för jag var tvungen att dra hem vid två, men det var roligt iaf. Jag lyssnade på musik och kollade på när han spelade. De körde varje match bäst av tre, och sin första match för Teo extremt nära att vinna. Det var väldigt synd, för till och med jag fattade detta. Den andra förlorade han tyvärr också, och självklart var han lite nere sen, men jag tyckte ändå det var väldigt kul att vara där.
   Vid halv två eller lite innan kanske så var det plötsligt lunch till halv tre, så då kunde vi sitta och bara babbla och snacka en hel massa jag och Teo. Fett roligt. Jag typ hängde ju på honom hela dagen, haha. Men han känns trygg, precis som mina skolkompisar, min familj och min bf. <3

Jag var som sagt tvungen att dra hem sen, och jag hittade faktiskt tillbaka till tunnelbanan, även om jag höll på att bli påkörd i precessen (inte så alvarligt som det låter). Jag kom hem lite senare än tre, men det gjorde inget.
   Varför jag behövde åka hem var för att jag hade födelsedagsmiddag igår, så jag vart tvungen att åka hem och baka tårta och duka och förbereda. Mamma var grymmt snäll och gjorde pajerna vi skulle äta. Tack mamma! <3

  
Köttpajen                                                                   Ruccula-och-soltorkade-tomaterpajen.


Tårtan jag bakade var en valnötstårta. Den består av i princip av valnötter och grädde. Men en av mina kompisar gillar inte grädde, och två eller tre tål inte valnötter (de är inte superallergiska nej) så då fanns en kladdkaka också. Den blev ihopsatt lite stressigt för den blev färdig mitt i när typ alla var här redan, hehe.


Valnötstårtan jag bakade


Den första som kom var E.B., vår konditor. Hon är söt. <3 Av henne fick jag en jättefin lite glaskanin och en efterrätts-bok (jag öpnnade inte paketen när folk kom, men jag lägger ut det i den ordningen nu).

  
Glaskaninen (dåligt ljus, I know)                  Efterrätts-boken


Sen kom Ca och S. Tyvärr hade min present från S gått sönder lite, men jag fick den senare när hennes pappa hämtade dem och den är jättefin! <3 (jag älskar drakar)

  
Presenterna från Ca. Sååå gulliga!

    
Fick blommor av Sa. Gula rosor=vänskap   

 
 Ledsen dålig bild, men det är iaf en blå glasdrake!


Sen måste Josse ph ha kommit. Hon hade en liten påse med presenter i (hon hade dessutom råkat få reda på detta samma dag vid klockan kvart i två, så det var jättefint/stort av henne att ha fått tag på presenter, även om hon redan var i stan).

 
Blommor   

  
 Stort fint ljus                               Polkagrisar! <3


Näst på tur att komma var Cl. Honskulel komma med bussen och vi gick alla för att hämta henne. problemet var bara att vi var sena (mitt fel). Jag vet inte om det var därför, men Cl tänka iaf att hon skulle försöka hitta till mitt hus själv. Tyvärr är det dock mörkt på kvällen, och ett mörkgrönt staket sticker inte ut så mycket då, så tyvärr missade hon huset, men som tur är har alla mobiltelefoner. Vi fick tag på varandra och på henne. Hon hade gått helt rätt, bara för långt. Så typiskt.
   Cl hade btw en jättefin orange mössa.


Fick en mugg och te av Cl. Jag dricker inte te, men det är gott att lukta på. Detta är japanskt körsbärs-te.


Lite senare kom Jossan och Fia. Jossan är oftast sen till det mesta, så vi hade ju redan räknat med detta. De hade en gemensam present tillsammans med även E.C. som kom ännu lite senare. Jag fick en bok och "super base" och "top coat fixator". De två sista är som typ nagellack, bara det att detta ska man ha under och ovanpå lacket så att det skall hålla längre.
   Jag fick sedan också veta att jag skulle få en till grej på posten, nämligen ett tackkort från Unicef för att de hade skänkt pengar åt mig, lixom. Tanken bakom det är att jag tycker om att hjälpa människor. Det var en så himla häftig, annorlunda och fin tanke, och det passar verkligen för jag älskar att få hjälpa människor.

  
Boken jag fick. Yey!                                     Syns ej så bra, men detta är nagellacks-grejjerna.


Vi hade iaf grymmt kul under kvällen och typ skrattade åt allt och inget, och åt att vi skrattade åt ingenting. Vi kollade lite på andra chansen på TV och spelade sedan spel, Alias. Det går ut på att man är i lag om två och ska förklara ord för varandra. Så många ord som möjligt på 2 minuter och 45 sekunder (ja, vi har den exakta tiden uppskriven, för timglaset som följer med spelet stannade någon gång). Det brukar vara jättekul och alla uppskattar det.
   Undrar hur det skulle bli att köra det med Teo, haha.


Ja, nej, det var igår då. Somnade vid typ ett på morgonen sen. Tack alla som gjorde igår till en underbar dag! <3

Kommentarer
Postat av: Teo

''No comments on my skills, för jag fick upp förpackningen till slut.'' ja efter att jag hunnit värma upp med typ två dueller xD

2009-03-08 @ 12:34:32
Postat av: Charlie

Men tyst då :P

2009-03-08 @ 12:36:01
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/
Postat av: Teo

xD

2009-03-08 @ 19:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0