Rummet rensat

Lördag:
Var i stan med faster det mesta av dagen. Vi hade jätteroligt! Och jag råkade/lyckades köpa en vänska, igen. En blå den här gången. Jag shoppade även böcker för 526 kronor, och sen hårfärg, schampoo, balsam och nagellack på Åhlens för ett presentkort jag fått i julklapp. Hittade dock inga kläder för klädpengarna jag fick i julas av mormor. Vi åt lunch på en kebabrestaurang som faster kände till, och det var faktiskt jättegott, trots att jag hade förvätat mig att maten skulle vara stark/starkare.
   På kvällen åkte vi alla till mina sysslingar och där såg vi Melodifestivalfinalen. Jag är så glad över att Caroline Af Ugllas inte vann.

Söndag:
Försökte umgås så mycket som möjligt med faster innan jag skulle på bio och hon åkte hem. Precis innan jag skulle iväg på bio kom dock katten plötsligt in och gjorde blodspår över hela köksgolvet. Jag bar upp henne till badrummet och fick blod över hela armen på min tröja. Sasha hade lyckats få ett skärsår i en av sina trampdynor, och eftersom de är fulla med blod så blöder det ganska mycket även från ett litet sår.
   Jag kom iaf iväg till bion med min bästis. Det var en födelsedagspresent till mig från henne och vi såg "Bedtime Stories". Jag tyckte den var jättebra och rolig!
   Påbörjade på kvällen den stora utrensningen av mitt rum. Från början skulle jag bara rensa i min garderob där jag förvarar till exempel bordsspel för att få in lite nya som jag fått sen jul. Det slutade med att jag fortsatte rensa hela rummet.

Måndag:
Städade och rensade rummet i nästan 3 timmar i sträck, och kom på vid nio att jag hade läxor att göra.

Tisdag:
Rensade klart rummet och gjorde mig av med de tre fulla skräppåsarna och tre fulla (stora) kassarna med papper. Med andra ord ser mitt rum fint och ordnat ut nu och jag har mycket mer plats space i det nu. Iaf mer än förut.

Imorgon kommer städhjälpen. Vi får se hur mycket av mina grejer som hon flyttar på den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0