90:nde inlägget

Ja, detta blir då det nittionde inlägget på min blogg då uppenbarligen. Bara för att jag tycker att det är roligt att kommentera. :P

Onsdag, torsdag, fredag denna vecka är majoriteten av klassen i Holland och representerar Sverige i Europroject. Elever från flera länder och skolor runt om i Europa träffas i det aktuella värdlandet (Sverige och vår skola var värdar förra året. Jag hade då en finsk flicka boende hos mig) och man har ett tema relaterat till miljön och framtiden varje år. I år handlade det om förnyelsebar energi, och då mer specifikt solenergi.
   Detta innebär att det är vi tre som håller ihop mest (och som har känt varandra längst) som är kvar (plus Andrea, men han räknas inte...). Detta innebär i sin tur att vi faktiskt blir av med vissa lektioner som bara vår klass har, så till exempel hade vi sovmorgon idag och slutade tidigare (hade de två mittenlektionerna). Imorrn kommer jag ha den första och den sista lektionen, så vi kommer ha 3h och 45min håltimme mitt på dagen. Den tiden ska jag använda till att typ läsa ut "To kill a Mockingbird" som vi läser i engelska.



Idag efter matten så skulle vår mattelärare plötsligt prata med mig. Det var lite läskigt, och jag gillar honom ju inte direkt heller, så jag undrade lite. O.o Men det visade sig att han ville veta varför jag hoppar över tal ibland när jag räknar prov. Han tyckte att jag på lektionerna var så himla bra, ibland bäst, och att när jag svarade på grejjer på genomgångarna så hade jag alltid rätt svar i beredskap och så. Han trodde typ att jag var "obstinat" på provtillfällena och typ bestämde mig för att inte göra vissa tal. I was like"What? Tror du jag struntar i tal bara därför att? Of course I don't do them because I don't understand them. What else?" 'O.o. Men, men...
   På fysiken diskuterade killarna WoW, och nån (tror det var Gabriell) var typ tvungen att utbrista att nån hade orange kallingar och att det var sexigt. We three girls were like "Why the heck would anyone care?".

Har snackat med Joakim över telefon idag. Han kommer typ inne vara inne på MSN på 2,5 veckor nu då han ska med klassen/skolan till Italien. På nått sätt fick han mig att återuppliva min facebook (ja, sorgligt nog så har jag faktiskt ett account där...), så han kanske skulle kunna ta sig in där i Italien och skriva. Dock kommer vi säkert typ alltid att missa varandra, men det är ju nånting iaf. <3

Jaja, nu ska jag flumma runt på nätet lite, och förhoppningsvis skriva en kemirapportsmall också. :]

Kommentarer
Postat av: nea

sv: aaaw tack! jag tycker inte jag är så lik henne heller :o



haha oranga kallingar... hmm... nja, tror det finns intressantare saker liksom xD

2009-05-07 @ 17:50:33
URL: http://nealiten.blogg.se/
Postat av: Joakim

Älskade Charlotte... Självklart kommer jag att försöka att logga in o skriva så ofta som möjligt, så ofta som jag får se på nåt Internet-café =)



Vi får prata mer ikväll... jag kommer att försöka packa, men det är efter skolan -- vid kvällens början är jag baaara din... =)



Kramar och kyssar från ditt Lejon

2009-05-08 @ 01:29:08
Postat av: Joakim

Jag AAAAAAR faktiskt inne nu... Tankte att du inte skulle klara av dina "abstinensproblem" så jag gick på en datorjakt genom Florens... Inte långt ifrån klostret som vi bor på heller. =) Fråga inte varför vi bor pa ett kloster -- det kan jag beratta for dig istallet nar vi traffas den 14:e Juni...!!! Jag ar sååååååååååååååååååååååå glad...! =)



Men jag måste gå nu... Ha det så bra -- försök att stå ut tills den 14:e =)



Kram

2009-05-13 @ 11:56:41
Postat av: Charlie

Haha, du är för underbar du Joakim. ^^ Och än en gång: Jag ÄR jätteglad och jag ser jättemycket fram emot 14 juni!!! Jag har bara väldigt svårt att uttrycka just det i ett sms... Förlåt.



Kram

2009-05-13 @ 15:58:30
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0