Plugg + städat

Övningskörde aldrig igår, för mycket att göra.

Igår läste jag fransk bok, pluggade till två prov, städade på rummet (mina väggar (har haft mycket skit där), skrivbordet och andra allmänt synliga ställen) och skrev klart kemifördjupningen om fotosyntes.
   Städa HAR faktiskt ett terapeutiskt syfte. Jag börjar städa nrä jag känner att plugget går åt helvete och jag inte kan koncentrera mig, för då har jag något konkret att städa, rensa upp och systematisera. och det blir ett omedelbart resultat. Dessutom pluggar jag bättre om jag inte har miljarder med småsaker runtomkring mig. Är det kaos runt mig så blir jag okoncentrerad själv, speciellt om jag inte gillar uppgiften jag håller på med + inte sovit ordentligt på ett par nätter innan. Jag har även sprättat i mina gardiner så att de inet sitter ihop längre, så nu kan jag verkligen se ut genom mitt fönster. Mitt rum känns mindre instängt och det känns som att tankarna kommer kunna flyga och breda ut sig mera. Precis som när man sitter i ett rum med högt i tak. Det är faktiskt psykologiskt dokumenterat att man tänker större och friare i ett rum med högt i tak/utomhus. Tänk vad lättpåverkad människan är ändå. :]

Idag har jag pluggat till mina två prov igen, iaf till latinprovet, fått till ett ganska bra slutprojekt i bild (har fått in alla bilderna i en film + lite annat. Bara reflektera över hela skiten oxå...) och skrivit mer på historiauppsattsen, faktiskt. Känner mig sä härligt och underbart effektiv. <3
   Ja visst ja, får inte glömma att jag har varit och firat en kompis i typ tre timmar också, och att klockan bara är 18. :] Men måste lämna bildprojektet nu och försöka fortsätta skriva på historian. Bläh.


Kommentarer
Postat av: Soffi

Charlie! Jag har just skickat in min första tjuvlyssning! Haha :D

2009-05-25 @ 19:22:59
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0