4D-film

Nu tänkte jag, i brist på annat och för att "utbilda Sverige", förklara 4D-film. =D

4D-film är enkelt förklarat 3D-film med effekter. Det innebär att man har 3D-glasögon och tittar på en film gjord i 3D, men stolarna man sitter i rör sig både bakåt och åt sidorna, lukter sprids i lokalen vid passande ställen i filmen, ett maskineri i stolen gör att man får känna slag i rygg, rumpa och på vaderna (vid passande ställen i filmen), vindar blåser mer eller mindre och vatten (som smakar som såpa) sprids ivland lätt över publiken. Det är väldigt häftigt och man är inte alls beredd på det. =)

På just Tekniska Museets 4D-biograf (har inte varit på någon annan) visar de korta specialgjorda filmer (förstås) där de har en frågesport för tittarna ungefär i mitten av filmen. Alla har då en kontroll i höger armstöd som man använder och inga effekter förekommer under frågetävlingen. Man vinner dock bara berömmelse. =P (Gjorde jag, svarade ju rätt på alla frågorna. Snacka om att jag känner mig naturig då frågorna handlade om byggen och byggmaterial xD).

Ja, det var 4D-film det. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0