Datorer och löv

Nu imorse så öppnade jag min dator och dammsög den (väldigt försiktigt!). Just nu funkar den lika perfekt som innan, så jag tror inte jag lyckades skada någon komponent. ^^ Jag har även fortsatt att läsa på om datorns olika komponenter. Har sammanlagt tagit mig igenom processorn, RAM-minnet, moderkortet, hårddisken, olika typer av minne som minneskort och flashminne och nätaggregatet. Nu håller jag på och läser om grafikkortet. Det är sååå roligt! <3 Någon gång ska jag skaffa mig en riktigt überbra stationär dator, och jag ska veta vad jag håller på med. ;)

Annars idag så ringde Joakim när vi käkade lunch. =D Det var roligt. =3 Vi hade ju typ ingen kontakt igår (nej, jag vet, man dör inte, men det är trist iaf =P).

Senare idag någon gång ska vi ut och kratta löv också. =)


Kommentarer
Postat av: nea

SV: haha inte här heller :o men det kommer väl när man minst anar det.



haha vad bra, då kan du hjälpa mig med datorn när den går sönder ;D

2009-11-08 @ 15:42:40
URL: http://nealiten.blogg.se/
Postat av: S aka Random kompis

Om du hittar ngt vitt, lite halvklibbigt mojjs i datorn som typ limmar fast ngt... vad du än gör - rör det inte! Det är typ frätande och går inte att tvätta bort med vatten/tvål... (nejnej, inga egna erfarenheter:P)

2009-11-08 @ 16:54:33
URL: http://musicofwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0