Datorer och partiklar

Pappa hade på nått sätt en bok idag där bland annat de olika komponenterna i en dator tas upp: vad de gör, varför, hur de är uppbyggda och vad man ska tänka när man installerar dem, samt hur man gör detta. Det är jättekul att läsa och lära sig. ^^ (Jag är ju en wanna be-datanörd så xD)

När jag skulle kolla vilka RAM-minnen jag har (min dator har en genomskinlig sida) upptäckte jag att insidan är sjukt dammig och att det finsn hårstrån där, så imorrn ska jag städa den. xD =D Fett kul. =3 <3


En sak jag undrat över ända sedan jag igår läste på om partikelfysik hela eftermiddagen och kvällen (ja, jag är naturare =P):
Hur kan ett svart hål bestå av icke-baryonisk mörk materia? Vad består det av då? Antimesoner? O.o
Måste kolla upp det på nått sätt. Riktigt mystiskt...


Aja, god natt allihopa. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0