Intervju: Messenger

Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #5

Ch: Hejsan, och välkommen in.

Karaktär #5: Tack. *tittar försiktigt på Ch*

Ch:
Skulle du vilja presentera dig djälv? Vad heter du till exempel?

Karaktär #5: Messenger. 21. Jag har typ mellanbrunt hår. Inte så kort som Flyer, för han är nästan snaggad. Kammar mig inte så ofta. Bruna ögon. 1,75m lång.

Ch: Är du lite blyg? Vad gulligt. *ler varmt*

Messenger:
*rodnar lite* Ja, alltså... Med mina krafter så... blir det så.

Ch:
 Hur kommer det sig? Vad har du för krafter?

Messenger
: *mumlar*

Ch
: Va? Förlåt, jag hör inte.

Messenger
: Jag kan läsa människors tankar. I alla fall det de tänker på mest intensivt.

Ch: Så du kan se att jag just nu tänker på den här intervjun?

Messenger:
 Nja... *tystnad* Du tänker på ett datum.

Ch:
Ajdå...

Messenger:
Och på att du inte tänker gå på treornas bal.

Ch:
Jo, det kan nog stämma. *tystnad* Men varför heter du då Messanger?

Messenger: Jag kan också hålla kontakt med flera sinnen samtidigt och koppla ihop människor så att de kan kommunicera med varandra med sina tankar.

Ch: Åh. Då förstår jag. *ler* Vad fantastiskt användbart det måste vara för er.

Messenger: Över ett visst avstånd, sen tappar jag kontakten. Och om människor inte tänker på fel saker.

Ch: Vilken speciell färg har din dräkt?

Messenger:
*ler lite* Vit. Jag är svart och vit.

Ch: Stilrent. *gör tummen upp*

Messenger:
Tack.

Ch: Vad gör du på fritiden då?

Messenger: *ler* Jag tycker om konst. Jag fotograferar och tecknar.

Ch: Åh, vad roligt!

Messenger: *ler större* Det är ett spännande sätt att studera människor.

Ch: Ja, det kan jag faktiskt förstå.

Messenger: *rodnar lite* Och jag kan ju se deras verkliga respons till min konst så att säga.

Ch: Det måste vara fantastiskt fascinerande.

Messenger: Jo... *tystnar*

Ch: Ja, ähm... Finns det någon konstepok du tycker bäst om?

Messenger: *skiner upp* Ja, romantiken och gotiken. Då skapades fantastiska målningar och kyrkor.

Ch: Så du räknar arkitektur som konst?

Messenger: Ja, absolut! Byggnader innehåller precis lika mycket själv och hårt arbete och tanke som en tavla eller en skulptur!

Ch: *ler varmt* Ja, jag märker att du brinner för konsten.

Messenger: *ler nervöst igen* Jo, ja, det gör jag nog.

Ch: Det är bra. *ler och prasslar med papper* Nu hoppas jag att du vill besvara min nästa fråga även om den...

Messenger: *rodnar* Jag är bisexuell.

Ch: ...gör dig obek... Va?

Messenger: *tittar försynt på Ch*

Ch: Läste du just frågan från mina tankar?

Messenger: Jo...

Ch: Wow! Det är ju bara så coolt!

Messenger: *rodnar och mumlar* Inte alltid...

Ch: Men du! Vad tycker du om de andra i gänget?

Messenger: Leader är en väldigt duktig och empatisk ledare i alla fall, och jag och Hypnotic brukar diskutera psykologi. Det är väldigt intressant faktiskt. Annars gillar jag Guardien. Det är inet många av de andra som förstår honom, men jag tycker om honom. Jag och Rock delar ett intresse för konst, även om hon är mer inriktad på skulpterande och så. Thunder är också konstintresserad, fast bara när det gäller text och poesi. Däremot känner jag mig inte så bekväm i närheten av Shadow och Pressure. För mycket skvaller och ytlighet...

Ch: *suckar* Jo, det kan jag tänka mig. *prasslar med papper* Men det var allt tror jag. Tack för att du kom.

Messenger: *ler lite* Det var gansla kul faktiskt. Jag är glad att du är vår författarinna.

Ch: Tack så mycket!


Kommentarer
Postat av: Joakim

Fyra... inte bra Charlotte :/



Men den var väldigt rolig! =)

2009-11-27 @ 00:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0