Intervju: Planter

Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #6

Ch: *glatt* Hej och välkommen. Oj, vad lång du är!

Karaktär: *allvarlig tystnad*

Ch: Jaha, ehm... Skulle du kunna berätta vad du heter? Alltså, vad du kallas av de andra?

Karaktär: *lite hest, men med mörk röst* Planter.

Ch: Skulle du kunna berätta lite om dig själv Planter?

Planter: *stirrar allvarligt med orörligt ansikte på Ch*

Ch: Ja, ähm... Du är alltså en kille, för alla som vill veta. *tystnad* Hur lång är du?

Planter: 2 meter.

Ch: Ja, jag tyckte väl att du var lång. *ler* Du är lika lång som min pojkvän faktiskt.

Planter: *gravallvarlig tystnad*

Ch: Ähm... Ja, då tar jag väl och berättar hur du ser ut då... Mörkt brunt, lite längre, hår som är rakt... och du har lugg ser jag. Väldigt märkt bruna ögon. Du ser även ut att ha lite utländska drag. Lite arabiskt eller persiskt skulle jag säga. Jag kan inte riktigt beskriva det, men...

Planter: *tystnad*

Ch: Vilken individuell färg har din dräkt Planter?

Planter: Mörkgrön.

Ch: *ler stort* Vad fint.

Planter: *tittar tyst och allvarligt på Ch*

Ch: Ja, nej, du verkar inet prata så mycket du. Då kanske jag ska sluta med alla övriga kommentarer då då.

Planter: *nickar en gång*

Ch: Okej. Ähm... Hur gammal är du?

Planter: 21.

Ch: Vad är din kraft?

Planter: Manipulera växtlighet.

Ch: Hur då?

Planter: Jag kan utsöndra olika hormon som bara påverkar växter.

Ch: Så du manipulerar dem på kemisk väg?

Planter: Ja.

Ch: Kan du få dem att växa snabbare eller producera olika substanser då?

Planter: Ja.

Ch: *ler stort* Vad häftigt.

Planter: *mer avslappnad tystnad*

Ch: Ähm... Skulle du kunna berätta om din sexuella läggning?

Planter: *allvarlig tystnad igen* Homosexuell.

Ch: Ok. *ler* Vad har du för intressen då?

Planter: Växter och trädgårdsskötsel. Laga vegetarisk mat.

Ch: Det låter lugnande och väldigt roligt. *ler varmt*

Planter: *mer avslappnad tystnad* Ja.

Ch: Kände du någon av de andra sedan innan?

Planter: Ja, Cleaner.

Ch: Vad tycker du om de andra då?

Planter: Healer, Re-Sizer och Thunder är bra personer. Och Cleaner. Heater och Highpitcher är för högljudda.

Ch: Ok. *ler stort* Tack så mycket Planter.

Planter: *nickar och går ut*

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jisses vilken tråkig karaktär! Okej, kanske inte "tråkig", men åtminstone kall som tusan... =/

2009-11-28 @ 16:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0