Krig och kärlek - i dubbel betydelse

Nu har jag kollat på senaste avsnittet (numemr 6 av 10) av "Mammas Pojkar". Ja, programmet är allmänt meningslöst att se på, men det är ju sådant som man som människa tycker det är underhållande att titta på. Tyvärr, får jag väl säga, så är det så. Och jag är en av dem som tycker att programmet är underhållande. Pinsamt, men underhållande. =)


Annars har jag fortsatt skriva på "Krig och Kärlek", vilket är min senaste story. Denna skriver jag som en följetång till Emi, så jag känner att jag nog måste fortsätta med den. Förhoppningsvis kommer den här "taktiken" att fungera så att jag för en gångs skull skriver klart något, eller i varje fall skriver långt. Något slut vet jag inet om det kommer att finnas. =)
   Jag skickar även följetången till Joakim, och om det finns någon annan som vill läsa den så är det bara att lämna en kommentar så skickar jag även till er. =) Det lär ju hjälpa min deadline-känsla också, och min motivation till fortsatt skrivande. Jag tycker visserligen själv om storyn, men det hjälper inte alltid.
   Det är tänkt att Emi skall få fortsättningen på fredagar och resten (just nu Joakim) på lördagar, men denna vecka får Emi den idag och resten imorgon. Om det är fler som vill "prenumerera" så får jag lov att ändra så att alla får den samtidigt tror jag. Jag hoppas Emi inte har något emot det. =) I så fall kommer den komma varje helg iaf, helst varje fredag kväll, men en gång i veckan i varje fall.

Krig och kärlek: "Efter ett helt år på en annan skola får Taylor Blake äntligen byta till Eagles High där hennes fem bästa vänner går. De har visserligen haft kontakt nästan varje dag, speciellt över MMORPG-spelet "Wasteland Magics", men hur mycket hon än tycker om datorer och spel vill hon kunna umgås med sina vänner på riktigt varje dag.
   Första dagen på Eagles High blir dock inte som Taylor väntat sig. Hon lyckas nämligen lägga extra bräsle på det krig som utspelar sig mellan Head Cheerleader Stacey Hudshaw och ordföranden i schackklubben Leah Winnheim. De har varit ärkefiender sedan första dagen i skolan och i och med Taylors ankomst till skolan har de fått en ny sak att bråka om; Taylor själv. Och de kämpar med både näbbar och klor."

Kommentarer
Postat av: Emi

Emi glad! <3 :D

Ska titta in på mejlen och läsa ^^

2009-11-15 @ 17:06:10
URL: http://emiluvan.blogg.se/
Postat av: Milla

Mig vill oskå läsa! ^.^

2009-11-16 @ 18:06:33
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: S aka Random kompis

Hallå, migvillockso migvillockso! valpögon snäääälaa?

2009-11-18 @ 21:53:30
URL: http://musicofwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0