Och det är därför jag ska läsa Teknisk Fysik

Allvarligt. Biologirapporter är så himla jobbigt. De blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång. Jag vet aldrig vad jag ska skriva eller hur jag ska börja. Man kan ha fått mätvärden som är heeelt åt fanders och det krävs mycket resonerande och lite tur för att komma fram till om det är så eller inte, samt överhuvudtaget komma fram till en slutsats som man själv tror på. Nej usch, då verkar fysikrapporter lättare att skriva. Vi har visserligen aldrig skrivit några ännu, men fysik brukar innehålla mer rätt och fel och är på nått sätt ändå enklare att resonera sig fram till om man bara har tid och tillgång till fakta. Inet ens det hjälper när man skriver en biolabb. .__. Nej, jag ska inte plugga biologi på högskolan/universitetet. Alldeles för jobbigt. .__.

Annars har den här helgen allmänt känts konstig och flummig och har gått väldigt fort. Speciellt eftersom mamma och pappa och yngsta brorsan var borta igår kväll. Världen känns alltid så fel då. Och bara Teo inne på MSN. Nej, jag stängde av datorn tidigt (vid halv tio, efter att ha sett "Intolerable Cruelty". Bra film tycker jag) och sms:ade och läste en stund. Var dock väldigt trött igår efter telefonsamtal med Joakim (<3) eftersom jag naturligtvis började gråta för att jag är så känslosam. Ibland är det allt jobbigt att ha så lätt för att gråta. Either way så somnade jag före 12 iaf. =)

Idga har jag pluggat och spelat Zoo Tycoon 2. Försöker skriva biologirapport nu, men fuskar och bloggar lite mitt i för att slippa. Usch. >___> Fast jag får hjälp av Sarah som är typ biologiexpert. Hon tycker i vart fall att det är kul att skriva dessa rapporter, och om inte så kan hon göra det iaf. Jag känner mig bara allmänt borta, även om jag får ett ihop en decent rapport. =/

Var inne på nätet på mobilen i fredags och laddade ner bilder och teman och spel till mobilen =D (allt gratis förstås), så nu har jag en jättegullig bild som jag måste visa Joakim när jag åker till Göteborg. ^^ <3


Min vänsterarm känns fortfarande som om någon slagit till mig hårt och jag fått ett stort, färgglatt blåmärke. .__.

Kommentarer
Postat av: S aka Random kompis

Hmmm... sen när blev jag expert på ngt o_O jag är bara en aning biologiintresserad:P

2009-11-22 @ 15:25:27
URL: http://musicofwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0