Intervju: Darkness

Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #3

Ch: Hej och välkommen karaktär nummer 3.

Karaktär #3: *sätter sig* Tja.

Ch: Jag vet inte hur mycket Aqua och Menace har berättat för dig om intervjuerna jag har gjort med er och så, men skulel du kunna börja med att beskriva dig själv?

Karaktär #3: Jodå, jag har hört en del om intervjuerna med författaren. Alla snackar om det och spekulerar om syftet. Jag tycker själv bara att det är rätt coolt att du vågar möta dina egna karaktärer.

Ch: Haha, tack.

Karaktär #3: Mitt namn är Darkness och jag är en ung kvinna på 19 år. Jag är lite kortare än de andra två, 1,67m. Min naturliga hårfärg är hemlig, men jag färgar det svart och tupperar det lite. Pressure brukar klaga på att mitt hår alltid är så stripigt och att jag har luggen i ögonen, men hon gillar mina rosetter.

Ch: Det låter som att du kör lite emo-stil. Möter du några fördomar genom det?

Darkness: Jo, det kan du lita på. Vissa undviker mig till exempel på tunnelbanan och liknande. Men det är väldigt roligt att överaska människor. Folk verkar förvånade över att jag inte använder svordomar och slang.

Ch: Varför gör du inte det?

Darkness: Jag tycker att det ger ett oseriöst intryck. Jag vill visa människor att jag är mogen trots min stil, så att säga. Man kan inte sätta människor i kategorier innan man känner dem. Självklart finns det många seriösa och mogna människor som har "emo-stilen" som sin stil, men de få så att säga "konstiga" människorna, de oseriösa och annorlunda, har etsat sig fast i hos människor och skapat fördomar.

Ch: Ja, det har du helt rätt i. Ähm... Du sa förut att Pressure klagar på ditt stripiga hår. Varför det?

Darkness: Inget ont om Pressure, men hon kan vara lite för utseendefixerad ibland och hon kommenterar även andras utseende. Hon gör det inte för att såra, men oftast blir sådana kommentarer fel.

Ch: Ja, eller hur. Folk är väl rätt känsliga egentligen. Jag vet att jag inte är bra på att ta kritik, även om den är välmenad.

Darkness: Jag tycker du verkar klara dig bra ändå. *ler*

Ch: Tack du. *ler tillbaka* Nu skulle jag vilja fråga lite om dina krafter. Varför heter du just Darkness? Något med ljus och mörker att göra?

Darkness: Precis så är det. Mitt namn syftar på att jag "skapa mörker". Det innebär rent vetenskapligt att jag har förmågan att absorbera ljus, eller mer exakt förmågan att absorbera fotoner, inom en viss radie.

Ch: Kan du skapa ett helt mörkt område mitt på gatan?

Darkness: *ler roat* Nej, inte alls. Om det är ett oändligt stort utrymme kan jag i bästa fall lägga flera skuggor runt mig själv. Om jag däremot är inne i ett rum så kan jag absorbera allt ljus i det rummet och mörklägga det helt. Om det inte är för stort.

Ch: Vad häftigt. Men kan du se i mörker också?

Darkness: Ja, det kan jag. Jag har en extra hinna i ögonen som reflekterar ljuset en extra gång inuti ögat precis som kattdjur har. Det innebär att jag kan utnyttja det lilla, lilla ljus som finns maximalt. Jag ser förstås inte världen i perfekta färger, men jag kan uppfatta detaljer i mindre ljus än en normal människa.

Ch: Om du nu har den här extra hinnan, innebär det att din ögon lyser om man vänder en ficklampa mot dem på natten, så som katters gör?

Darkness: Ja, det gör de faktiskt.

Ch: Vad häftigt. Fast jag antar att du har fått stå ut med en hel del "experiment" angående detta från de andra i gruppen?

Darkness: Alla tycker att det är väldigt fascinerande att se, men det är ingen längre som med flit riktar en ficklampa mot mitt ansikte i mörker.

Ch: Vilken färg har din dräkt?

Darkness: Min speciella färg är svart, så min dräkt är dubbelt svart kan man väl säga. Å andra sidan har jag fler tekniska detaljer på min dräkt.

Ch: Som vadå?

Darkness: Jag har en extra GPS och en extra dator kopplad till den. Jag är även den enda som har en infraröd kamera i min dräkt och en mörkerkamera.

Ch: Berätta om dina intressen.

Darkness: Jag är en nattuggla och tycker om att vara uppe på nätterna och lyssna på musik. Tack vare mina krafter känner jag mig trygg i mörkret på natten. Jag spelar också gitarr och tycker om att skapa min egen musik. På grund av det har jag inte så mycket tid över till dansen, som jag också älskar. Därför har det blivit så att jag inte tävlingsdansar, men jag dansar ganska mycket ändå.

Ch: Flera tidskrävande hobbys, och du gillar dem båda. Men så länge du är glad så är det bra. *ler*

Darkness: *ler* Ja det är jag.

Ch: Du har säkert hört från de två andra att jag frågar alla om deras sexuella läggning, så... *tystnad*

Darkness: *skrattar till* Jodå, det har jag nog hört! Aqua tycker du är ganska knäpp som frågar sådant, men jag tycker det är bra. Man måste vara självsäker som författare för att våga ställa sina karaktärer mot väggen sådär. Det gillar jag.

Ch: *rodnar* Ja, tack. Antar jag.

Darkness: *ler roat* Jag är homosexuell eller lesbisk eller vad du nu vill kalla det. Och det är jag stolt över och står jag för.

Ch: Vad bra.

Darkness: Jag gissar att folk kommer roa sig med att fundera ut ett kärleksdrama mellan mig, Aqua och Menace nu. Vad säger du om det?

Ch: Nej, det hade jag verkligen inte tänkt. *tystnad* Vänta lite! Intervjuar du mig nu?!

Darkness: Det var inte meningen, jag bara frågar. Jag lovar.

Ch: *mumlar surt*

Darkness: *tittar frågande på Ch*

Ch: Ja, i alla fall. Vad tycker du om de andra i gruppen?

Darkness: Aqua och Menace har jag ju nästan alltid känt och de är mina bästa vänner. Leader har jag stor respekt för, dessto mer eftersom hennes personlighet förvånar mig.

Ch: Förvånar dig?

Darkness: Det får du prata med henne om. *blinkar*

Ch: Ähm, ja, ok.

Darkness: Planter är en väldigt sjysst kille, även om han är lite tystlåten och tillbakadragen. Messanger har jag ibland lite svårt för pågrund av hans telepatiska krafter. Cleaner är en äkta gentleman, men jag förstår inte vad han och Aqua håller på med. Healer är den absolut snällaste och sötaste person jag någonsin har träffat *ler varmt* och Heater är rätt kul, även om han kan gå en på nerverna. Jag tycker om att umgås med Rock och Thunder då de båda är kreativa människor som skapar. Pressure kan som sagt vara alltför utseendefixerad och jag har inte mycket till övers för hennes och Shadows skvallrande. Hypnotic är lite läskig. Man vet aldrig om hon utför psykologiska experiment på en eller inte.

Ch: Tack så mycket. Ni verkar alla vara fascinerande människor, och det tycker jag trots att jag är er författarinna. Det ska verkligen bli kul att fortsätta intervjua er alla.

Darkness: Kommer du intervjua Bob också?

Ch: Jag hoppas det. Vad tycker du om honom?

Darkness: Han har sina sidor, men han är bra innerst inne och vi tycker alla väldigt mycket om honom.

Ch: Det låter bra.

Darkness: Ville du fråga någonting mer?

Ch: Nej, det var nog allt. Tack så mycket.

Darkness: Vi ses.

Ch: Eller skrivs, haha. *tystnad* Okej, den var dålig.

Kommentarer
Postat av: S a.k.a. Random kompis

oooo Rosetter XD var kommer det ifrån ;)

Älskar intervjuerna, ger en fin inblick i karaktärernas personligheter:D

2009-10-25 @ 16:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0