Intervju: Flyer

Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #4

Ch: Hej och välkommen karaktär nummer 4. Slå dig ner.

Karaktär: Tack så mycket!

Ch: Skulle du kunna berätta lite om dig själv?

Karaktär: *stort leende* Vad roligt att du frågar! Jag är 20 år ung med blå ögon och naturligt ganska blont hår. Jag är 1,90m, så jag är en av de allra längsta i vår grupp, och mitt namn är Flyer.

Ch: Haha, oj, du var mig glad och entusiastisk!

Flyer: *leendet stelnar lite* Alla tycker om glada människor, eller hur?

Ch: Jo, det är väl trevligt. Ähm... Hur kommer det sig att du heter just Flyer?

Flyer: *lyser upp* För att jag kan flyga. Tänk dig att kunna susa fram ovanför marken, tänk dig den friheten! Det är som om alla bekymmer försvinner och bara nuet existerar. Det är helt fantastisk!

Ch: Wow! Det låter ju helt underbart.

Flyer: Ja, det är det.

Ch:
Men hur fungerar flygandet egentligen? Hur kommer det sig att du kan flyga? Är det magi?

Flyer: *skrattar glatt* Nej då, egentligen inte. Jag har förmågan att påverka både den gravitation som Jorden påverkar mig med och det magnetiska fält som Jorden påverkar mig med.

Ch:
Åhå?

Flyer: Jag påverkar först gravitationen på mig själv, eller gravitonerna som påverkar mig, genom att minska den, vilket gör att jag kan röra mig i höjdled. Sedan påverkar jag Jordens magnetfält genom att göra mig själv magnetisk, det vill säga ge mig själv poler, och därigenom kan jag förflytta mig i sidled.

Ch: Oj, Det låter advancerat. Var det svårt att bemästra kraften?

Flyer:
Ja, faktiskt. I början var jag tvungen att tänka och koncentrera mig väldigt mycket, lära mig att känna gravitationen och magnetfältet. Nu för tiden behöver jag inte tänka så mycket. Det går av sig självt.

Ch: Finns det några begränsningar?

Flyer:
Jo, det finns det ju... Ju längre från Jordens yta jag är dessto svårare är det att kontrollera. det finns en gräns för hur högt upp jag kan flyga... *rycker upp sig med ett stort leende* Men det är ju inget större problem! Att kunna flyga över huvudtaget är ju helt underbart!

Ch: Vad bra. *ler* Jag har hört om era dräkter. Vilken speciell färg är din?

Flyer: Min är ljusblå, som himlen!

Ch: Vad fint! *ler* Berätta om dina intressen. Vad gör du på fritiden?

Flyer: Jag flyger ganska mycket och testar nya flygartrix, och så tävlar jag i skateboard!

Ch: Åh! Du är den förste jag intervjuar som tävlar i en sport. Hur funkar det med gruppen och så?

Flyer: Vi behöver inte rädda världen direkt så alla har tid att träna och tävla. Dessutom är skateboard tävlingar så häftiga! Alla som är där ingår i en enda stor gemenskap, det är som att alla där är kompisar direkt! Och att skateboard:a är som att flyga, fast flyga med gravitationen! Det är häftig känsla.

Ch: Wow. Det låter ju fantastiskt. Jag får nästan lust att börja åka skateboard själv.

Flyer: Ja, testa! Gör det!

Ch: *ler* Nu måste jag fråga dig, eftersom jag frågat de andra tre: Vilken är din sexuella läggning?

Flyer: Jag är... Vad heter det? Heterosexuell? Jo, precis, heterosexuell.

Ch: Och vad tycker du om de andra i gruppen?

Flyer: Tja... Aqua kan vara lite väl pessimistisk ibland. Leader har jag väl respekt för, men hon kan komma en lite väl in på livet med sin empati. Messenger och Memory är lite läskiga ibland på grund av sina krafter. Guardien och Planter är väldigt sjyssta killar, och Rock. Heater är rolig kille som gillar livet. Det gillar jag!

Ch: Du är den förste som inet tycker att Heater är enbart störig.

Flyer: Nej, han livar ju upp!

Ch: Som du då.

Flyer: *leendet stelnar* Va?

Ch: Ja, du verkar ju också vara väldigt glad och älska livet, eller?

Flyer: *stelt* Ja, jo, självklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0