"Äh, det är bara DaGy igen"

Jo, ni som känner min skola lite associerar helt rätt till rubriken. Brandlarm. Igen. Jag lovar att det även idag var en kemilaboration som utlöste det (det var återigen ingen brand). Det har aldrig hänt under mina första två år på DaGy. Det måste vara de nya natur-ettorna. Jädra ungar.

På nått sätt slapp vi svenskan idag. Lärarinnan var visst "frånvarande", vad nu det betyder. Det slutade iaf med att jag, S och Mlölis gjorde något helt klart mer meningsfullt, nämligen planerade vårt projektarbete. Den här veckan börjar arbetet på riktigt.

Den tändande gnistan är verkligen en väldigt interesant bok! Den handlar om hur "sociala epidemier" sprids, det vill säga hur en produkt eller ett fenomen över en natt i princip kan fördubbla sin popularitet femfalt. Vilka faktorer och vilka sorters människor som ligger bakom spridningen. Väldigt interessant. ^^

Ja, nej, nu ska jag väl försöka fixa en projektplanering i Excel antar jag. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0