Intervju: Aqua

Bara för att jag inte har något att göra (vilket betyder att jag har bestämt mig för att inte orka göra något just nu och därför har tråkigt) så tänkte jag ha en intervju med en av alla mina karaktärer som svävar runt i huvudet på mig. =) Jag skulle kunna intervjua alla de 21 karaktärer som ingår i min senast påkomna berättelse. De flesta har bara halva personligheter än så länge, så vi får se hur det går. =P
   (Storyn har heller inget namn, så jag kommer nu desperat-komma-på någonting)



Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #1

Ch (jag): Hej och välkommen. Vad heter du?

Karaktär: Det har du själv bestämt är hemligstämplad information.

Ch: Nej, jag menar, vad kallas du i boken?

Karaktär: Jasså, jaha. Ja, jag kallas Aqua.

Ch: Tack så mycket. Hur gammal är du och vilket är ditt kön?

Aqua: *ironisk tystnad*

Ch: Ja, nej, alltså, jag vet ju allt det där, men läsarna på min blogg vet inget om den informationen (förutom S, men hon glömmer typ alltid att hon har bloggar att läsa).

Aqua: Aha, det är därför du vill intervjua oss. Vi började undra lite.

Ch: Jo, det kan jag förstå, men skulle det vara för mycket begärt att svara på min fråga?

Aqua: Jag är en tjej på 19 år, har rött hår (ja, jag erkänner att jag har färgat det rödare) och gröna ögon och är lika lång som du. 1,70m. Jag är allmänt ganska lik dig till utseendet.

Ch: Jo, det är nästan lite läskigt. Men jag får ju skylla mig själv.

Aqua: *tystnad*

Ch: Ja, i alla fall. *prasslar fullständigt i onödan med lite papper* Så. Hur kommer det sig att du kallas för just Aqua?

Aqua: Vi är ett gäng på 20 personer plus en utomjording med vad folk väl skulle kalla superkrafter eller mutantkrafter. Utomjordingen, som vi kallar Bob, har inga krafter, men han är ju speciell som det är. Vi andra kallas efter våra krafter, och "aqua" betyder som bekant "vatten".

Ch: Hur exakt är dina krafter kopplade till vatten? Kan du vattenbända som i "Avatar"?

Aqua: *skrattar* Det skulle du vilja va? Haha, nej, inte alls. Jag antar att du skulle kunna kalla det jag gör vattenbändning, men jag är inte alls så skicklig som karaktärerna i "Avatar". Jag kan bara manipulera mindre vattenmängder så länge jag har kontakt med det. Jag kan inte få vatten att flyga runt inte.

Ch: Berätta mer om dina krafter och hur de fungerar.

Aqua: Tja, det är ju inte regelrätt magi i varje fall. Jag kan manipulera vattenmalekyler och de joner som naturligt finns i vatten och få dem att skifta position i förhållande till till exmpel marken under dem. Jag kan också andas under vattenet genom att min hud fungerar som ett sorts filter som låter syre diffundera igenom som sedan tas upp av mitt blod. Jag kan också dyka längre och djupare än en vanlig människa.

Ch: Är du immun mot dykarsjuka också?

Aqua: Nej, tyvärr. Inte särskilt. Jag antar att jag är "immunare" än de flesta, men om jag dyker tillräckligt djupt kan det ta timmar att komma upp igen.

Ch: Vilken tur att du kan andas under vattnet då.

Aqua: *ler* Ja, verkligen.

Ch: Ähm... Har du alltid kunna besmästra dina krafter?

Aqua: *skrattar* Oh nej! I början när jag upptäckte dom var det jättesvårt. Jag förstod ju inte ens vad det var och varför. Jag var nog till och med lite rädd, men jag försökte så gott jag kunde att lära mig bemästra det. Fast jag hade nog varit räddare och osäkrare om det inte varit för Menace och Darkness.

Ch: Vilka är Menace och Darkness?

Aqua:
Mina två bästa vänner.

Ch: Har de också krafter?

Aqua:
*ironisk tystnad*

Ch:
Öhm, ja... Jag antar att det är uppenbart att de också har krafter och sådär.

Aqua:
*fortsatt ironisk tystnad*

Ch:
Så... Vad har du för intressen?

Aqua:
Jag tycker om vetenskap och teknik, precis som du. Dock är jag bättre än du då jag kan bygga och laga motorer och hjälpa till med det mesta inom tenikväg. Annars gillar jag att simma, men jag tävlar inte.

Ch:
*tystnad*

Aqua:
Vad?

Ch:
Var du tvungen att kommentera att du är mer teknisk än jag?

Aqua:
Det är du som har skapat mig. Ta ditt ansvar som författarinna.

Ch:
Du är full av sarkasm.

Aqua:
Jag vet. Det är ju därför du gillar mig.

Ch: Kanske det. *surar* Jaja. *prasslar med papper* Ni har alltså alla specialdräkter. Hur fungerar de?

Aqua:
Tja, det är ju Technology som har utvecklat dem, så du får väl fråga honom, men jag kan ju berätta att vi alla har varsin dräkt i svart plus en individuell färg. Dräkterna är utrustade med kommunikationsmedel och datorkraft och dessutom individuellt anpassade efter allas krafter.

Ch: Hur är just din dräkt speciell?

Aqua:
Min färg är mörkblå och min dräkt är gjord för långvarig vattenexponering och stora tryck. det mesta av tekniken är vattentät, men jag kan inte använda det allra finaste och mest advancerade under vatten.

Ch:
Aha. Det var intressant.

Aqua: Hur lång tänkte du att den här intervjun skulle bli?

Ch:
Det är snart klart. Jag har bara två frågor till. På ett ungefär.

Aqua: *tystnad*

Ch:
*mumlar något* *tystnad* Nästa fråga är: Vilken sexuell läggning har du?

Aqua:
Och exakt varför är det intressant för den här intervjun?

Ch: Därför att jag som författare säger det. Svara nu.

Aqua:
*rycker på axlarna* Jag är bisexuell.

Ch: Vad bra. Och då kommer vi till den sista delen av den här intervjun. Hur känner du om de andra i gruppen?

Aqua: Tja... Jag har stor respekt för Leader och Bob. Jag umgås väldigt mycket med Menace och Darkness eftersom vi tre fortfarande är bästa vänner. Heater är en störig liten unge. Hmmm... Jag tycker om att diskutera med Memory och Technology då de också är intresserade av teknik och olika grenar av vetenskap. Jag och Cleaner har en sorts pendlande relation. Guardien är en lite mystisk människa. Jag vet inte om jag gillar eller ogillar honom. Re-Sizer brukar jag spela TV-spel med ibland. Pressure är lite för ytlig för mig och Highpitchers optimism blir ibland för mycket. Hypnotic tycker jag nog mest bara är läskig.

Ch: Det var ju inte alla, vilket nog är bra, men jag antar att du allmänt tycker om alla och att ni kommer överens när det gäller.

Aqua:
Säg inte det du.

Ch:
Så ni tänker vara jobbiga att skriva om?

Aqua:
You bet.

Ch:
Perfekt.


Kommentarer
Postat av: Milla

Kan min optimism oxå bli för mycket? ;)

2009-09-30 @ 19:22:47
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Joakim

Det är helt otroligt hur underbar du verkligen är... =)

2009-10-01 @ 23:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0