Intervju: Menace

Intervju med huvudpersonerna i sci-fi romanen "21 Elements", #2

Ch: Hej och välkommen karaktär nummer 2.

Karaktär #2: *ler stort* Tack så mycket.

Ch: Skulle du kunna berätta ditt namn, ålder och kön?

Karaktär: Självklart! Jag kallas för Menace och är en kille på 20 bast. Och för att vara snäll mot din blogg och dess läsare så kan jag även berätta att jag har ett axellångt hårsvall i en vacker brun färg och himmelsblå ögon. *poserar dramatiskt*

Ch: *skrattar* Fast hårsvall och hårsvall, du har spikrakt hår, och dessutom lugg.

Menace: Ja men man kan väl ha hårsvall för det. *blinkar finurligt*

Ch: Tsssk, jaja, okej då. Hur lång är du?

Menace: 1,81 meter.

Ch: Hur har du fått ditt namn Menace? Återspeglar det dina krafter, som jag antar att du har?

Menace: *ler och lutar sig tillbaka* Alldeles korrekt. Mina krafter har med kroppsspråk att göra. Det kanske inte är så mycket "krafter", men det är effektivt i alla fall. Min gåva gäller kroppsspråk. Jag är känslig när det gäller kroppsspråk och kan i princip läsa alla signaler människor skickar ut. Jag kan också själv använda mitt kroppsspråk för att sända ut signaler till människors undermedvetna. Mitt kroppsspråk är extra "starkt", så jag kan i princip manipulera folks känslor.

Ch: Men varför heter du då inte till exempel Manipulator? Varför har du valt att kallas för en negativ känsla?

Menace: *skrattar glatt* Ja du. Det finns en historia bakom det. Det var innan vi "21 Elements"-kids träffades första gången, när jag, Aqua och Darkness precis hade upptäckt våra krafter. Vi såg en kille bli mobbad i skolan, så jag tänkte att jag skulle testa mina krafter på mobbarna. Jag såg till att sända ut signaler om att jag var hotfull och farlig och inge dem en känsla av oro, otrygghet och hot som sagt. Det funkade, och efteråt kallade de andra två mig på skämt för "Menace". Det var mitt självklara val när vi träffade de andra.

Ch: Brukar det chockera folk att du är, så att säga, snäll, glad och rolig?

Menace: Du menar dem som först hört mitt namn? Haha, jo, folk förväntar sig såklart en helt annan personlighet.

Ch: Var det lättare för dig att bemästra dina krafter än det var för Aqua att lära sig om sina?

Menace: Jag antar att man gärna vill tro det, men nej. Jag har lagt ner mycket tid på att läsa på om och studera kroppsspråk och testa olika saker på min omgivning. Ibland blir det verkligen helt fel. Jag lär mig fortfarande. *blinkar*

Ch: Du håller på nu, eller hur? *suckar* Jag märker ju inte sådant, men S hade gjort det. Ni skulle säkert ha jättemycket gemensamt.

Menace: *lutar sig fram* Äh, hörru. Kom igen! Man är bra på olika saker, eller hur? *ler finurligt och blinkar*

Ch: Jo, jag antar det. Men nu när vi ändå pratar om dina krafter, vilken färg har din dräkt?

Menace: Tja, den är ju svart i botten som alla andra, och sen är min speciella färg mörkgrå.

Ch: Aha. Ja. Ähm. Vad har du för intressen?

Menace: *ler stort* Tja, mitt största intresse får jag väl säga är att köra motorcross. Jag tävlar ju inte, men jag älskar sporten. Jag har även en vanlig motorcykel som jag gillar att meka med tillsammans med Aqua. Sen tycker jag om att lära mig allt jag kan om kroppsspråk och utveckla mina "krafter".

Ch: Varför tävlar du inte om du älskar sporten så?

Menace: Egentligen borde jag väl ha sagt "tävlar inte längre". Jag har tävlat i motorcross, men det blir ganska dyrt och dessutom skadade jag mig i en tävling. Inte allvarligt, men det fick mig att lägga av. Dessutom vill jag kunna göra det utan press. Bara köra för att det är kul lixom. *ler drömmande*

Ch: Låter bra tycker jag. Nu ska vi se... Vilken sexuell läggning har du?

Menace: *vaknar upp med ett skratt* Va?!

Ch: Ja.

Menace: Ja, om det är det du vill ha svar på så: Jag är heterosexuell, eller vad det heter. Vänta, frågade du Aqua om det också? Försöker du hitta någon sorts triangeldrama bland mig, Aqua och Darkness eller? *ler retsamt*

Ch: Nej! Jag bara undrar...

Menace: *ler stort*

Ch: Ja, ähm... *tystnad* Vad tycker du om de andra i gruppen?

Menace: Aqua och Darkness är ju mina bästa vänner, så vi är ju nära och älskar varandra och så. Sen tycker jag om att umgås med Leader, Hypnotic och Messanger då de tre delar mitt intresse för människor och deras psyke. Jag brukar prata med Healer ibland också för att lära mig mer om människokroppens anatomi. Guardien är en mystisk och ganska innåtvänd person. För mig är han väldigt intressant att experimentera på då han sällan visar några känslor, fast jag går honom nog på nerverna. *skrattar till* Re-Sizer är en liten, men härlig kille. När man behöver koppla av finns han där med TV-spel lixom. *blinkar finurligt* Annars håller jag nog med Aqua om att Heater kan vara lite jobbig ibland, men vi är alla olika. *ler*

Ch: Tack så mycket. Ja, det var väl allt tror jag.

Menace: *ler* Ok. Ja, det var faktiskt rätt kul det här. Och ganska häftigt att få träffa sin egen författare.

Ch: *ler stort* Åh, tack så mycket!

Menace: Hej då då. Och ha kul när du skriver om oss. *binkar finurligt*

Ch: Jadå, det ska jag.

Kommentarer
Postat av: Milla

Va underbart flörtig du gjort honom! ^__^

2009-10-01 @ 16:34:48
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Charlie

Haha, tack. ^^ Ja, han är den där karaktären som får alla de andra att känna sig uppskattade och sem en del av en gemenskap. :) På ett sätt är det han som håller ihop gruppen. ^^

2009-10-01 @ 17:13:09
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/
Postat av: Milla

Kunde just tro de.

2009-10-01 @ 17:58:40
URL: http://danslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0