Vista blockar trots allt inte alla spel

Igår när vi hade gäster så skulle jag bevisa att det inte gick att installera Heroes of Might and Magic IV på min dator eftersom jag har Vista. Självklart failar jag och spelet är installerat. Kan inet bestämma mig för om det är bra eller dåligt; å ena sidan vill jag ju kunna spela spelet, å andra sidan vill jag ju ha rätt. .__. Fast jag är mest glad över att kunna spela nu. =)

Idag ska jag som sagt plugga och jag är redan fördig med samhällskunskapen (läsa om diktatur. Tjoho...). Just nu har jag precis även övat fiol och håller på med religion (Hiduismen) samtidigt som jag nu ska spela lite Heroes of Might and Magic IV, bara för att jag nu har lyckats installerat spelet + de två expasionpacks som är till. Dock var jag tvungen att kolla upp Oppenheimer för att kunna reflektera över honom gällande Hiduismens tankar (han lyckades klyva den första atomen och är på så sätt atombombens fader så att säga). =) Sen är det svenska och fysik kvar.

Annars har det regnat lite idag, men jag kommer nog vara inne hela dagen iaf (i mina nya, svart mjukisbyxor! <3)

See ya. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0