Högskoleprovet gjort

Ja, högskoleprovet var både roligt och gick bra för mig tror jag. Mlölis har räknat ut våra snitt på ett ungefär, och enligt det borde jag få runt 1.7, men jag hoppas ju på 1.8 såklart. Jag har i varje fall förnyat hopp om att komma in på teknisk fysik med de poängen!

Både natten till lördag och natten till idag har jag vaknat flera gånger pga mardrömmar och varit tvungen att sova med tänd sänglampa (nej, det stör mig faktiskt inte ett dugg). Och jag vet faktiskt vad det beror på. Jag har spelat Dragon Age: Origins till alldeles för sent på kvällarna. Mardrömmsframkallande I tell you.

Jag har nu till slut läst klart "Shadowplay" av Tad Williams. Så bra!!! Så nu kan jag iaf äntligen påbörja några nya böcker! Just nu läser jag en av fysikböckerna jag fick i födelsedagspresent, men eftersom det är en engelsk faktabok så tar det ju tid och läsa, och jag läser andra böcker parallellt. Den andra boken jag läser (som jag påbörjade idag) är en Robin Hobb-bok med titeln "Shaman's crossing" (första delen i "The soldier son trilogy", har alla tre). Robin Hobb är ännu en sån där fantasyförfattarinna som nästan är för bra för att läsas, men bara nästan.

Annars är allting frid och fröjd och bra. Joakim kommer på torsdag, och vi ska försöka gå på bio, både bara vi två (minsta brorsan vill följa med, vi får se hur det blir) och med A (vi lyckades inte komma iväg på påsklovet). Vi får väl se om vi hinner allt det där på fyra dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0