Ja, nu har det gått ett tag igen

Jag var faktiskt inte medveten om att det hade gått 1 vecka och 5 dagar sedan jag bloggade senast. Tiden har gått för snabbt verkar det som. Och jag har inte känt för att skriva på senaste tiden, vill inte skriva för att jag känner att jag måste.


Igår fick jag min bild av de andra tre i gruppen "vi fyra du vet" krossad, igen. Jag försöker verkligen förtränga och förneka det faktum att de andra förändras åt håll som jag inte tycker om, att de glider ifrån mig. Det känns som att jag står på en ö och de andra tre sitter i varsin båt och glider iväg mot ett gemensamt mål dit jag varken kan eller vill ta mig. Och det gör alldeles för ont att se det, så jag väljer att projicera fram spöken av dem så som jag vill att de skall vara och lever kvar på ön med dessa spöken.
   Jag känner detta starkast när vi alla fyra är tillsammans. Som igår efter skolan. Jag slutade prata med de andra, bara stod där och såg ner i marken och reagerade om det krävdes av mig. Om någon frågade nått specifikt till mig eller ville ha en kram. Annars gjorde jag ingenting. Jag kunde inte förmå mig själv att kommunicera med dessa människor som har tagit mina vänner ifrån mig, för det är så de framstår för mig när vi är alla fyra tillsammans och de andra pratar om alkohol och fester och högklackat. Sådant ska inte finnas i min värld, i min trygga bubbla. Sådant skall inte stjäla och "förstöra" mina vänner.

Det här hände förra gången vi var alla fyra tillsammans också. Då, som igår, slutade jag kommunicera och ville bara gå hem och lägga mig på sängen och gråta. Ville gå tillbaka till hett önskande och förnekelse. Tillbaka till spökena.


Samtidigt känner jag själv att jag inte betedde mig som en särskilt bra vän gentemot Emi igår. Jag är inte sur på henne. Det har jag inget rätt att vara. Jag älskar henne precis lika mycket som innan. Jag har bara en diffus känsla av att inte kunna prata med henne. Det är som om jag är likgiltig inför henne. Jag kan bara inte förmå mig att engagera mig i henne på nått sätt. Jag ger de responser som behövs, och mår dåligt efteråt då jag känner mig som en dålig/usel vän/människa.

 
Fast Amanda har övertygat mig om att jag har blivit kvinnligare sen jag träffade Joakim, och att det är någonting bra. Att jag är mer kvinnlig på ett bra sätt. Att jag vet var jag står och vad jag tycker och att jag är modig och står för vad jag tycker. För att jag älskar och älskas. För att jag ser mina brister och fel och inte skäms för dem.
Annars så är livet bra just nu. =] Har roliga dataspel att spela och en massa roliga böcker att läsa. ^^ Träffade Linnea i söndags (<3) och har målat naglarna på yngsta brorsan (han ville det själv!). Och har ju Joakim också. =] Och farmor och faster på Gotland (faster ska med till fjällen på sportlovat! <3 Yay!). =]
   Måste svara på Elenas meddelande på facebook också kom jag på. Hon skrev till mig innan nyår. =/ Får försöka göra det snart. =]


Vi får se, förhoppningsvis börjar jag blogga mer igen. Typ lite om vad som händer på dagarna och tankar och sånt i kortare meddelanden. ^^

Kommentarer
Postat av: Milla

Vi är inte på väg ifrån dig! Bara för att jag gillar högklackade skor och kan prata fester/alkohol (betyder verkligen inte att jag gillar det!) är jag inte en helt annan människa. Jag tycker också att det är jätteläskigt att plötsligt vara så här "gammal". Har börjat inse att jag inte är fem lägre och att alla andra också har blivit äldre. Kan inte jag få stanna kvar på din lilla ö, det verkar vara mycket trevligare där.



I will love you until my dying day.

(Varför dyker det alltid upp låttexter i mitt huvud när jag försöker känna andra känslor än glädje?)

2010-01-20 @ 17:44:08
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hey, jag tycker vekligen att du är perfekt precis som du är, och jag menar, vem tycker inte att förändring är läskig??

Så ta det bara lungt och till slut så kommer du inte tycka att det känns som om ni glider ifrån varandra utan att ni kommer varandra närmare, bara för att ni är olika och kompletterar varandra!!



You'll see!



Kisses and hugs honey! <3

2010-02-04 @ 17:45:18
URL: http://booksforus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0