Göteborg, dag 1

Nu är jag i Göteborg! Eller ja, det roliga är väl egentligen att jag är hos Joakim. <3
---
Igår när jag kom till Stockholms Central och skulle kolla från vilken perrong mitt tåg gick fick jag världens chock. Mitt tåg var inställt. Jag stod där och tittade hjälplöst på texten och ville bara lägga mig ner och gråta. Jag klarar verkligen inte av att hantera problem på egen hand, speciellt inte när det involverar att behöva prata med människor. Jag sms:ade runt till Joakim och Emi och pappa och mamma och frågade vad jag skulle göra, och alla sa förstås att jag skulle prata med informationen. Men det fanns ingen skylt som sa "Information", men tillslut förstod att man skulle gå och prata med de som stod bakom en disk som jag tittat på en stund, men jag gick inte dit fören det var kö där. När jag kom närmare såg jag att det fanns skyltar där där det stod att man skulle prata med dem om man hade något problem med sin resa. Där fick jag och några andra våra biljetter ombokade till tåget som gick 5 minuter senare, men som kom fram 1h och 10min senare. Jag antar att man kan få tillbaka pengar om man bråkar lite med dem, men det får i så fall pappa fixa.
---Jag lyckades iaf som sagt fixa så att jag ändå kom till Göteborg, bara lite senare. Min vagn var bara halvfull, om ens det, och jag satt och läste och sms:ade och lyssnade lite på musik på slutet. En rolig grej med tågen till Göteborg är att de alltid ungefär i mitten av resan berättar att tåget är tio minuter försenat, men det kommer ändå alltid fram innan utsatt tid till Göteborg. Förklaring?
---
Men jag kom lyckligt fram iaf. Joakim tåg min väska och så åkte vi hem för att dumpa av mina grejer i hans (egna) lägenhet, som är mycket större än jag trodde och jättefin! Sen åkte vi in till stan (tycker fortfarande Gbg ser rätt dött ut, haha. Stockholmare =P Joakim försvarar sin stad: "Det var torsdag och mitt på dagen!" Gullunge <3). Där beställde vi (okej, HAN) biobiljetter till Alice i Underlandet! I 3D! (Det skulle egentligen vara en överraskning för mig så jag fick hålla för öronen medan Joakim pratade med killen i kassan, men precis när Joakim sa att jag kunde ta bort händerna så säger han i kassan "3D-glasögon får ni innan filmen". Snacka om att han förstörde allt). Sen vart vi båda hungriga (hade inte ätit nått sen 07:30 och klockan var typ 15:00) så vi gick till McDonald's (jag hade visst lite av pappas pengar i plånboken, så jag använde dem, hehe...).
---
Efteråt hämtade Joakims mamma upp oss och vi åkte alla till Stadsmissionen där vi även träffade Joakims styvfar. Innan dess hyrde vi dock släpvagn eftersom vi skulle frakta en massa möbler. På Stadsmissionen hade Joakim köpt två snygga, svarta soffor och hans mamma en soffa och två fåtöljer. Sen åkte vi först hem till Joakim där han och hans styvfar baxade upp sofforna i hans lägenhet (han bor på andra våningen) och sen till hans storasysters vind där hans mamma och styvfar hade lite grejer som vi bar ner in i släpvagnen (de fraktar allt till sin nya villa).
---Jag och Joakim åkte inte med dem hem till dem eftersom de bor typ 45min utanför Göteborg, men de tackade för all hjälp vi givit dem.
---
När vi kom hem bytte jag till myskläder och sen lagade vi pannkakor till middag. Middagen åt vi i de nya sofforna framför TV:n där vi först zappade lite och sen tittade på "Garfield" (och höll på att somna under filmen båda två, mer eller mindre (Joakim misstycker till att han höll på att somna)). Så efter filmen gick vi och la oss.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Quote sj:

"En försening på 60-119 minuter medger en återbetalning på 25 procent av biljettens pris. " (Går att ansöka om på deras sida)

"Det var torsdag och mitt på dagen" haha, jämför med stockholm vid samma tid är allt jag har att säga! (Notera vems parti jag tar den här gången, Ch!)

Kram^^

2010-03-19 @ 17:22:06
URL: http://musicofwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0