När supernovan kollapsat - eller efter-helg

Magin ligger kvar och typ sabbar plugg (men jag älskar den ändå <3), plus att muppiga Stoffegull ska in i lumpen. D: Det bara förstör ju för alla... Men jag shoppade iaf i tisdags efter KS:n. :D Tre block, en läsdagbok, en "Handbok för Pessimister" och två dataspel "King's Bounty: Armoured Princess" (japps, hon är lättklädd :P) och "Civilisation IV". Båda spelen är väldigt roliga. ^^

"Ibland har man stunder när allt går bra; bli inte rädd - det går över" - SÅ pessimistisk är jag inte, men gud vad den är rolig. Skulle faktiskt kunna hjälpa mig, lite svart humor funkar alltid.


Jag lovar, jag vet hur det känns när någon har uttalat en formel och rester av magin ligger kvar i luften som stoftet efter en kollapsad supernova (ja, det VAR faktiskt min första tanke på en liknelse). Det kändes så på tunnelbanan när jag var på väg hem efter att ha vinkad av J när han åkte hem i måndags. Det gjorde världen och koncentrationsförmågan konstig, men det var härligt ändå.
---Våra sånna här träffar är nog lite som en stjärna ändå. Förväntningarna byggs upp innan och magi-stoft samlas in, när vi sen träffas börjar stjärnan lysa allt klarare och befinner sig på sin höjdpunkt under hela vistelsen, och när någon sedan ska åka hem kollapsar den, sprängs, och närhets-magin kollapsar inpå sig själv och det enda som återstår är stoftet som långsamt singlar ner över oss på varsin plats och lägger sig till ro under våra fötter.
---På nått sätt känns det ännu bättre mellan oss nu efter den här helgen. Mer som att... jag inte planerar alla mina reaktioner och "spelar" en personlighet (eller flera) och reaktioner när jag är med honom. Typ som att allt är mer spontant och vi kan prata mer spontant om allt utan att bli typ generad fast man inte alls behöver det.
---Just nu är jag dock mest förbannad över att alla är idioter mot min J...

Så överlycklig över att han gav mig fotmassage. Han är så bra på det. <3

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken mysig helg det låter som^^

och pessimistcitaten var verkligen klockrenaXD

Kram^^

//S

2010-10-28 @ 09:09:09
URL: http://musicofwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0