Ibland

Ibland kan jag ändå gå med på att jag älskar Joakim. De där ibland är de där gångerna när jag bokstavligt talat bara ligger och gråter så fort jag kommer i kontakt med honom. Bara att tänka på honom eller skriva om honom gör att mina ögon svämmar över mer eller mindre. Som nu. Eller som de gjorde för en sekund sen är kanske mer rätt att säga. När han ringde igen och försäkrade mig om att han finns, finns här för mig.

Vad gör man när man saknar någon så att det nästan gör ont? Så att det gör ont? Vad gör man när den personen är så fundamentalt viktig för ens liv? Vad gör man när den människan är så fysiskt lång borta? Hur hanterar man ett hjärta som är så helt och fullt av kärlek som man inte förstår? Hur hanterar man det när det känns som att det ska brista och man bara vill gråta i timmar? Gråta tills den man saknar står framför en igen.

Jag vet att jag kommer att må bra igen imorgon, åtminstonne större delen av mig. Men det hjälper inte så mycket just nu. Jag antar att mitt hjärta alltid är vid bristningsgränsen mer eller mindre. Det är bara lättare att hantera det på dagarna.


Jag har typ övertrasserat min blogg senaste två dagarna, men jag vill det. Nu har jag att skriva. Och en blogg är ändå terapeutisk på ett sätt.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag kan inte riktigt säga att jag vet eller förstår hur du känner det för jag har aldrig hamnat i den situationen. Men lite tror jag att jag förstår, en aning. Och det där med att det är lättare att hantera på dagarna förstår jag faktiskt. Dels för att det faktiskt är logiskt (till viss del iaf) och dels för att jag själv blir mycket känsligare på kvällar och nätter. Men du ska veta att jag alltid finns här om du vill prata, eller bara få en stor kram. Jag lyssnar gärna och om jag har något bra att säga gör jag det annars är jag tyst och håller med dig och stöttar dig.



Skriv på så mycket du vill i bloggen jag kikar in lite då och då (minst en gång om dagen) och kommenterar gärna det du skrivit. <3

Kraaaam <3

2010-09-25 @ 12:17:42
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Emi

Det är som sagt bara att skriva, jag finns här och stöttar dig, ger dig en kram, ett leende eller någon att prata med. Och som sagt kvällar och nätter är de stunder man som mest tänker, just för att det är då man är ensam och har tiden att vara just ensam med sig själv. men vilken tid det än är på dygnet så är det bara att ringa eller messa, finns där <3

Kram <3

2010-09-25 @ 14:30:32
URL: http://emziepemz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0