Studieteknik

Nu har jag börjat försöka använda mig av studieteknik, och jag tror faktiskt att det funkar bra. Jag och Mlölis har iaf lyckats plugga ganska mycket på kort tid känns det som när vi sitter kvar tillsammans efter skolan och repeterar det vi gått igenom under dagen och pratar om de olika delarna av kurserna och försöker komma ihåg så mycket vi kan innan vi läser igenom anteckningar och böcker igen. :)

Jag har även äntligen läst ut "Shaman's Crossing" av Robin Hobb! Måste säga att den boken visserligen var bra skriven (som alla henens andra böcker), men den blev lite jobbig och kändes lite som en transportsträcka mellan första och tredje boken till sist...
Nu ska jag läsa "I drottningens närhet" av Philippa Gregory. Efter de första 50 sidorna verkar den bra.

Annars flyter livet på. Bf kommer inte hit på torsdag, men om man ska vara kallt analytisk så är det väl "lika bra" eftersom jag behöver plugga kontinuerligt. Men jag tycker iaf att det är trist, men ingen kan göra någonting åt det så...

Igår hade Camp Rock 2 - The Final Jam premiär på Disney Channel! :D Missade en del av mitten då vi åt middag, men det jag såg av den var bra! Camp Rock-filmerna är väldigt bra allmänt tycker jag.

Nu är det middag. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0