Alla fyra

Mamma vill att jag ska handla kläder, så nu idag gjorde jag det tillsammans med S, Mlölis och Emi. Blev bara två plagg på H&M(en randig tröja med läånga ärmar i grått och vitt och en kofta i en röd nyans), men vi hade trevligt och roligt tillsammans. <3 Köpte även en rosett på Glitter för egna pengar jag fått av faster.

Nu kvällen när jag spelade lite Dragonica fick det mig att fundera på att vi fyra skulle kunna passa in i karaktärskategorierna theif, magician, warrior och archer. S:s main character är magician (tekniskt sett archmage tror jag) och min main character är theif (tekniskt sett ninja). Sen tror jag Mlölis skulle passa som archer eftersom det är mycket hoppa runt och känns som en positiv och glad karaktär med mycket energi, och man behöver vara duktig på att räkna för att träffa sitt mål from a distance (;P). Emi skulle kunna passa som warrior eftersom hon gärna vill hjälpa och ta hand om och kanske skydda sina vänner och hon är inte rädd för att ta itu med saker och gå i närkamp om hon måste. S skulel allmänt kunna passa som magician för att det kräver ett annat tänk och att kunna manipulera magi, och skulle magi vara förbjudet skulle hon helt klart vara den som skulle kunna dölja det skickligast. Hur jag skulle passa som theif är en lite bättre fråga, men kanske att jag gillar att vara lite i bakgrunden och man kan vara lite besserweisser och h avassa kommentarer och komma undan med det.

Haha, oj vad jag försöker rättfärdiga mitt tänk här. Men iaf så var min fundering mest att man skulle kunna skriva nånting baserat på oss fyra och en värld liknande Dragonica/spel där man kan vara en av dessa sorters karaktärer. Antingen en story där man kan verkligen bli en del av det spel man spelar och känna det som att man är där, eller en story direkt satt i en värld som är lik spel. Bara en tanke. Jag skulle behöva namnförslag från och hjälp av S, Mlölis och Emi för att bygga karaktärerna eftersom de skall bygga på dem. Men men. :)

Kommentarer
Postat av: Milla

Intressant idé där med oss fyra, och jag kan nog hålla med om att jag kan passa som archer. :P Den första karaktär jag tänker på då är Legolas och han är ju typ lung och tänker logiskt när det behövs men kan samtidigt vara lite barnslig och bara göra saker för att det är kul. xD



Sv: Haha, det måste vi ju göra någon gång! Fett kul!

2011-08-23 @ 13:31:24
URL: http://danslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0