Andra jobbet!

Gick upp klockan sex för att vara vaken när VRE ringde. Det gjorde de också, men vi fick inet kontakt (var tyst i luren) och jag råkade typ lägga på, hehe... ~ Men mailade som pappa sa och då ringde de igen, och gav mig jobb på förskola! :3 Åh jag blir så glad av det! 9:00 - 16:00. Yay!

Problem: Struntar i att ta en tidigare buss när jag kan (smart...), missar tåget jag skall byta till sedan + hittar inte spåret det ska gå från så får typ panik och gråter lite innan jag upptäcker jädra skyltar (hehe...), följer vägbeskrivning från stationen, men missar en hel tennisplan (realtivt liten samt gömd bakom en häck typ) så kommer visselrigen rätt, men från ett annat håll. Nummer 41 som förskolan är finns dessutom inte, så ringer VRE som förklarar att jag ska in bland 100+ numrena, och DÄR hittar jag det... xD Sen slussas jag fram och tillbaka lite innan jag kommer till rätt avdelning.

Men sen var det bara fantastiskt och roligt! Lekte massa med barnen ute också och sprang runt tills jag var varm och svettig. Då fick jag ta rast sen plötsligt (vill inte ha rast. Fett tråkigt...), men lekte mer när jag kom ut igen. Blev en snurralek där två barn höll mig i varsin hand och sprang runt mig medan jag snurrade. Gjorde det typ 20 gånger, sen mådde jag faktiskt illa haha (trodde inte jag skulle göra det), så då blev det på något sätt "Farmors lilla kråka skulle ut och åka" istället. Sen har det varit samling och lunch och vila och leka inne och mellis och gå ut igen. Har till och med hälsat på ett par föräldrar!

Jag älskar att vara på förskola! Och en annan vikarie som var där som bara jobbar med förskolor sa att sex förskolor hade ringt henne bara idag på morgonen! Från och med den här veckan börjar alltså "kaoset", och jag kommer absolut säkert få en massa mer förskolejobb. Så himla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0