Kommentar + sommarlov

Har inte blivit mycket bloggande (alls) på sistonne. Jag skyller på sommarlov, haha. Har varit i Gbg, i England med familjen på bilsemester och nu på Gotland (kom hem för typ en timme sedan).

Något som har hänt som jag inte har sagt något alls på bloggen om som påverkar mig (och som Amy för ett tag sen frågade om i en kommentar kind of) är att jag och J är "lovade". (!) <3 Det är alltså INTE en felstavning av förlovade, för det är vi inte, men vi har faktiskt ringar, haha. Idén till att "lova" oss (eller "låtsasförlova" oss) har vi fått från den otecknade TV-serien Sabrina the Teenage Witch. Där ger Harvey i ett avsnitt Sabrina en ring och säger att det är "a promise ring" och menar att det är ett löfte om att de i framtiden någon gång om de båda fortfarande vill så ska de förlova sig och gifta sig. Så det är förstadiet till förlovning. Och det var faktiskt J som kom med idén om att vi skulle göra det! <3 Men det mest fantastiska är nog ändå att vi blev "lovade" 16/7 - 2011, exakt på 27-månadersdagen! <3

Annars har jag tagit studieuppehåll från KTH i ett år nu (om blanketten har kommit fram rätt, hehe). I vår ska jag (hoppas jag) prova på en lärarutbildning; grundlärare med inriktning förskola och årskurs 1-3. Jag tycker det låter roligt. I höst hoppas jag få något extrajobb och att jag kommer in (skickade en sen ansökan) på engelska en termin. Hur som helst börjar jag behöva pengar, hehe.
Nu måste jag nog gå och lägga mig. Hoppas börja blogga mer nu igen. :) God natt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men åh, vad fint med en promise ring :) grattis!

Och jätteroligt med både VRE, engelskan o lärarutbildningen (hjälp vad mycket du har för dig nu :P)



<3

2011-08-11 @ 23:39:54
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0