Måndag. Två dagar kvar.

Jag håller på att dö inför onsdag. Vet inte om jag vill ha jobbet, men jag får väl anstränga mig och gå dit och så. Något besked om engelskan finns ju inte ännu, men jag ahr upptäckt idag att sena anmälningar rangordnas efter hur sent de kommit in, så jag ligger nog väldigt långt ner och har typ chans noll att komma in. Så just nu mår jag dåligt över vad som kommer hända och att allt bara ser mörkt ut. Jag orkar inte växa upp. Det är bara skit.

Har spelat TV-spel idag. Har ju Final Fantasy 13 som är rätt kul. Länge sedan jag spelade, men kontrollerna sitter fortfarande i muskelminnet. Jag hinner knappt med när mina fingrar rör sig över kontrollen för att utföra det kommando jag vill. De rör sig innan jag hinner tänka, haha. Har varit ute också och gått runt i bostadsområdet ovanför huset. Slutad emed att jag kom ner i träsket och tittade på fiskarna som faktiskt finns där i en halvtimme eller något liknande. Annars har jag nog mest bara spelat Dragonica sedan jag kom hem. Och faktiskt skrivit lite också. Utvecklat en dröm jag hade i förrgår. På engelska, men kan publicera det jag har i bitar. Kanske är intressant.

Kan inte livet bara fixa sig. Varför ska allt vara så helvetes jobbigt? Fast det sägs ju att fiskar alltid reser sig, utvecklas och kommer tillbaka starkare än någonsin när de varit nere i sina djupaste, mörkaste hålor. Att det är depresionerna och mistandet av tron på livet som för dem framåt. Jag lever på hoppet att jag likt en drake ännu en gång kommer resa mig ur min mörkaste aska, starkare än jag någonsin varit förr i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Man ska inte oroa sig alltför mycket (det är verkligen FÖR lätt att säga och inte följa, men det är i alla fall bra att ha det i tankarna), för man kan ändå inte göra mer än sitt bästa i slutändan. Jag är säker på att det kommer gå jättebra på onsdag, det där klarar du enkelt :)



Och tappa inte hoppet om engelskan heller, när man minst anar det brukar det på något sätt kunna bli som man vill. Och dessutom, om du inte kommer in kan du alltid söka igen! :)



Sv: Haha ja, jag har det bra. Jag måste berätta för dig om jobbet sen, haha, du kommer skratta så himla mycket! :P



"Äckligt sockersöta" - om någon säger så är de bara avundsjuka ;) (fast det tycker man inte när man är singel haha)



Men du vet att det bara är att smsa eller maila eller vad som helst om du vill prata om onsdag :) Kram <3

2011-08-15 @ 21:01:20
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0