Tredje jobbet

De ringde lite senare än igår, men det blev förskola igen. Yay! Hittade som vanligt inte, och glömde förstås kartan pappa tryckt ut hemma... Men kom fram till slut. Söta barn där med. Var ute och gick till en lekpark, jag hade samling själv, vi åt lunch, jag hade vakenvila med läsa bok, lekte och ritade, var ute igen och hade mellis. Mitt i mellis dock så började det regna lite. Fine lixom. Hämta regnjackor. Men sen gick det inte att vara ute längre till slut, haha. Det öste ner till och med enligt min standard på regn! Men regn och smuts är inga problem på förskola. In med alla barn och trösta och rita igen. Sen fick jag inte gå hem vid tre. Hade två söta barn klängandes på mig som inte ville släppa. Men det gjorde de till slut naturligtvis, haha. Gud vad jag är bara glad och lycklig på förskola. Jag vägrade ha rast idag också, hehe. Rast är bara supertråkigt. Bläh. Vill inte ha rast från barnen heller!

De frågade om jag kunde jobba imorgon också. De första som gjort det. Hade så himla gärna velat säga ja, men har lovat Fia att åka till henne och hänga. Det ska bli supertrevligt och fantastiskt att trä'ffa henne, självklart! Men det vore roligt att just komma tillbaka till en förskola dit man hittar och vet vad de gör och känner barnen lite. Men, men. Det kommer säkert hända att de frågar fler gånger!

Jobbet på VRE, som jag inte ens ville ha, är så mycket bättre än jag trott och för mig säkert tusen gånger roligare än My Academy (förlåt). Om allt som händer har en mening så var det meningen att jag skulle hamna här och få jobba med barn och vara glad och lycklig (och trött) flera gånger i veckan. <3

Nu är det Friskis med S klockan sex som väntar. Ska bli riktigt roligt den här gången. Hon är motiverad och taggad. Annars är det alltid jag som har fått vara det ensam lite. Nu är vi två som kan peppa upp varandra! :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: Jag vet! Tiden går så himla fort! :O

2011-09-01 @ 01:05:38
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0