Spel och bröllop och julkalender

Köpt ett nytt dataspel över nätet på nerladdning (det var 50% nämligen). Alice: Madness Returns heter det. Roligt och väldigt bra gjort, åtminstone grafikmässigt. Fantastiska landskap, bra detaljer och ett fantastiskt hår på Alice! Spelet har dock sina buggar i själva programmeringen. Oj oj oj. Pinsamt är det också, haha. Men ja. All in all så är det ett roligt spel. Det är baserat på den riktiga Alice i Underlandet-storyn, så det är en mörk historia om en psykiskt rubbad, men kaxig, Alice som kommer till Underlandet när hon svimmar av. Det finns alltså bara i hennes huvud och det händer där är på något sätt kopplat till verkligheten. Eller är det tvärtom? Det är iaf roligt och kräver att man är lite smart vilket jag tycker om. Sen finns det även monster att slåss mot, men det överlämnar jag till yngsta lillbrorsan som inte blir rädd av spelet vilket jag blir lite grann. Haha, hans generation är ju lite förstörd ja.

Sen har jag hittat serien Don't tell the bride som går på TV4 varje vardag just nu. Det går ut på att par som ska gifta sig är med och får 12 000 pund att planera bröllopet med. Problemet/the catch: Brudgummen bestämmer ALLT! Och han har bara tre veckor på sig! Bruden måste flytta ut och de får inte ha kontakt på hela tiden. De ses först igen vid altaret, och de får som sagt inte bestämma någonting! Så det blir en massa tvärtemot vad bruden vill ha och precis allt de hatar och så, men på något sätt blir det bra ändå och alla är lyckliga. Detta har gjort att jag har kommit tillbaka in i bröllopsplannering igen. Nu skriver jag jättefint in allt i ett rosa häfte med hjärtan på, och jag har ju en ritplatta eller tablet nu också, så jag kan rita på datorn. Nu ritar jag kanske inte så fint, men man ser vad det föreställer, så jag har försökt designa bröllopsklänning (finns på min dA). Haha, oj oj oj... Emi har dessutom kommit med skisser på bröllopstårtan (hon ska baka den, muahaha) och har även hittat en sida varifrån man kan beställa custom made jewelry, och de har faktiskt drakar och wedding rings bland annat som specialitéer! De gör lixom lite annorlunda grejer och skissar gärna upp det åt en, så jag hoppas på en ring med en drake och ett lejon på vända mot varandra med ett hjärta emellan och inga stenar. <3

Jag vill även påpeka att jag gillar årets julkalender! Jag tycker den är mysig och söt och gullig och spännande och typ julig och mysig. :D Wie!

Annars så ska vi baka lussebullar visst idag, även om det nog mest blir pappa som bakar som vanligt, haha. Men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0