Fantastisk, underbar dag <3

Idag har varit en fantastisk och underbar dag! Det kanske inte kommer låta som att idag har varit så speciell, men poängen är att dagen har flutit på och att jag har haft roligt. <3

Det började med att jag ju köpte dataväska igår, och bara det gjorde att jag var glad och att allt kändes bra imorse när jag hade med datorn till skolan. En riktig datorväska är guld värt! Sen på tunnelbanan hände väl inte så mycket (kommer bara ihåg att vi satt på "fel" sida, haha). Men sen!

Jag och Mlölis var nämligen i skolan klockan åtta fast vi inte "behövt" för att programmera ifatt med extrauppgifter och så. Och vet ni vad?! På de två timmarna spikade vi typ alla uppgiftera kändes det som, det bara flöt på! Visst, det kanske bara var två uppgifter, men vi hann klart dem och de funkade! Gud vad härligt och skönt det var! Sen var vi även i exakt samma byggnad och faktskt exakt samma klassrum hela dagen, vilket var jätteskönt det med.

Första lektionen vid 10:00 var det övning i diff.int. (matematik, haha). Första timmen gick vår övningsassistent (som är the best ever!) igenom tal som handlade om att räkna med gradient och riktningsderivata (har med grafer och kurvor att göra). Typ skrev av och fattade lagom mycket/inte allt för mycket. Men, men. Vid 11:00 var det sen den fruktade KS:en i diff.int., som jag faktiskt inte alls bävade för denna gång! Och vet ni vad? Jag svarade på allt och är säker på mina svar och det bara flöt på! (och jag hann klottra ett öga på baksidan av pappret, haha. Så går det när man har för mycket tid.)

På lunchen fyllde jag i en undersökning från M3Panelen (tjänar poäng som man kan köpa saker för på deras hensida sen. De byter ut varor rätt ofta faktiskt, så det är nice. Inte hittat något riktigt bra ännu, men det ska nog gå) och drog upp datorn igen. Och på något sätt började jag fönstershoppa, haha. Oj vad mycket pengar jag skulle kunna bränna, haha. Fast när jag tänker efter i slutändan brukar det mesta falla bort. Vill ju bara köpa saker som jag verkligen kommer att tycka om, så att det är värt det.

Jag och Mlölis pratade även Alla Hjärtans Dag och pojkvänner och blommor och kollade upp vad olika blommor och sådant betyder. Mlölis lyckades även på skämt pricka in att Stoffe skulle ge henne en orkidé på Alla Hjärtans Dag vilket är en blmma som av någon anledning symboliserar otrohet (insåg vi sedan), vilket fick oss att fullkomligt gapflabba vilket var helt underbart! <3 Dessutom var J gullig och sa något om present på Alla Hjärtans Dag, vilket ger mig dåligt samvete eftersom jag inte har något. Får se om jag kommer på något eller så. Bara tre dagar kvar!!! PANIK!!!

Sedan var det dataövning som man typ förstod (fortsatte fönstershoppa lite diskret) och när dagen sen var slut vid 15:00 gick vi ut och satte oss och programmerade i en timme till. Vi fixade den jättejobbiga extrauppgiften! Bara pluttelite kvar innan programmet funkar felfritt. Så underbart! Vi har chans att få B i data! (eller iaf på labb-delen, haha).

Har även nu lagat middag när jag kom hem (kassler med ris i ugn med bearnaise-sås på) och fönstershoppat lite till. Har kommit fram till att det inte finns snygga skärp någonstans! Men jag har iaf hittat en superläcker väska. Finns typ inga snygga väskor någonstans heller! Men tack vare Foki hittade jag Juicy Couture och den här supersnygga väskan. <3 Om jag köper den blir den min elfte handväska, eller sextonde väska allt som allt. ;) Har även hittat ett passande halsband till mig på chique.se, haha. Fler väskor åt folket. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0