Sherlock Holmes

Jag har alltid älskat Sherlock Holmes sen jag fick tag på en samlingsvolym med alla noveller om honom av sir Arthur Conan Ignatius Doyle. Men jag har i princip undvikit TV-serier och filmer om Sherlock Holmes. Men jag måste säga att senaste filmen var bra, även om Holmes var väldigt "normal/männsklig" så som jag kommer ihåg. Men den nya BBC-serien Sherlock som går på ettan just nu (söndagar kl. 21:00) i tre delar (varje del ca. 1,5h) är helt fantastiskt bra! Perfekta skådespelare, underbart spelat och vacker engelsk engelska. Nu är jag officiellt kär i Sherlock Holmes. <3 Benedict Cumberbatch är helt perfekt i rollen som den fantastiske Sherlock Holmes, och Martin Freeman passar faktiskt som Dr. John Watson. Mycroft (Sherlocks bror) vet jag inte om han är så bra, det skulle väl vara det enda att klaga på. Det här slår The Mentalist helt klart. Har haft mitt första fan girl-moment över den här Sherlock Holmes! <3



Älskade Sherlock Holmes and Dr. John Watson! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0