Survive the Temple

Idag har jag jobbat på med plugg/programmeringen, och nu är jag helt klar med mitt första riktigt egna spel ever; "Survive the Temple"! :D Helt textbaserat och i Python 3.1. Jag vet att man inet har använding av Python när man programmerar riktiga spel, men det är ett enkelt språk att börja med och det gäller att få in vanan och tänket! Bra grunder! Sen kan lägga på och lära sig mer, och översätta till andra språk. Och det är faktiskt så att det är problemlösartänket som är det viktiga i programmering, haha. Men jag är iaf klar med spelet nu! A sa att hn ville testa det när det var klart (var hos henne i lördags och hjälpte henne med att städa och rensa rummet lite. Är ju typ på en sån kick nu. Har rensat mer i mitt eget rum också. Massor med kassar med böcker och gosedjur(!!!) som jag inte bryr mig om).

J var här inte veckan som var igår, men veckan innan det. Har jag säkert redan skrivit, men ändå. Det blir lite konstigt när vi ska umgås IRL som alltid, men det funkar och det är alltid sorgligt att skiljas igen. Men jag ska till honom 28 december igen och vara i Gbg över nyår så som jag brukar vara nu. Inte för att vi direkt gör något när vi är tillsammans, men jag funderar på att vara hård för en gångs skull och skrika och bli arg på honom så vi inet ligger i sängen hela dagen och missar de få saker vi halvt har planerat att vi vill göra. :P Typ som att åka till IKEA och gå runt och titta bara för att. Och typ något stort Åhlens eller något bland inredningsprylarna. Ut och ha snöbollskrig igen hoppas jag lite på. Vi lekte lite i snön förra året precis utanför lägenheten "bara för att" och det var superroligt! Kasta snöbollar och typ hoppa runt och lägga sig i snön och kanske försöka göra en snögubbe och så. Tills man är både kall och varm samtidigt lixom. Så kan man gå in sen och dricka varm choklad typ och äta våfflor eller något (även fast den lilla söta ungen inte äter sina egna våfflor typ, haha). Kanske kunde rita/skriva och klistra upp ett kolage på hans vägg tillsammans. Försöka hitta på roliga saker och bli arg så att det blir av, haha. Stora frågan är ju dock hur vi ska sova. Har ju ingen dubbelsäng där, och vi kan inte sova ordentligt tillsammans i en normalbred säng. Fast han har ju en gästsäng. Får tjata och hjälpa till så jag kan sova i den. Problem löst! :D
Till J: *hint, hint, hint*, haha. <3

Annars har jag tvättat idag, gått med kläder jag inte vill ha längre till nån klädinsamlingslåda, upptäckt på bussen till centrumet att mitt busskort har gått ut (smarta mig, haha) men jag fick åka med som tur var (så himla snällt!), köpt årets julkalender (har faktiskt förväntningar på årets TV-kalender, verkar spännande och ha potential. Hoppas de inte lyckats sabba det!) och ett kalenderljus eller vad det heter. Och så programmerat. Och vattnat blommor, haha. Och läst. Och... nej, jag bara skoja. Inget mer.

Dock bakade jag egna brödbullar förra veckan som är lite nyttigare och goda och så. Det påminner mig om att de finns där nere i köket. Och jag är hungrig. Bullar! :D

Från 0 --> 100, haha. Muppiga blogginlägg ftw, eller något.

Jag är äntligen lvl 70 Shadow Walker på Dragonica nu också btw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0