Dataspelsutvecklare

Tja, alla som har följt mig nära vet att jag har hoppat av KTH på riktigt i princip, om ej officiellt. Den stora frågan är ju då; Vad ska jag utbilda mig till istället?

Än så länge har det varit lärare och utbildningen Digital Design som har stått på listan. Lärare har strukits efter att jag varit deppig och sedan kommit på att det var för att jag inte ville bli lärare. Digital Design har bara stått på listan nägra dagar, men den får redan flytta sig från toppen, för där ligger sedan typ en halvtimme tillbaka nämligen dataspelsutvecklare!

Pappa kom in med SU:s katalog och visade mig en utbildning han och mamma hittat som har med dator att göra och design som heter Digitala Medier. Låter lite halvintressant typ. Men sen såg jag vad som stod ovanför! :D

Sen kom mamma, och då lät det såhär:
Mamma: "Men kolla här, kandidatprogram i Digitala Medier"
Jag: "Ja, jo, jag vet, men jag gillar det ovanför bättre... :3"
Mamma: "Dataspel? Det är nog mest bara nördar där, tror du inte det?"
Jag: "YEEEEEES!!! :D :D Nördar äger! Jag vill vara nörd!!! :D"

Jag har velat i flera år, haha. Natur är bäst. x3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0