Hela dagen

Idag har jag suttit i biblioteket vid ett bord och skrivit för hand från 9:30-16:00. 6,5h. Jag har på den tiden fyllt 33 A5 sidor och skaffat mig skrivarblåsa på ringfingret och ett snett långfinger. Nu har jag dessutom 40+ sidor att skriva in på datorn, vilket jag räknar med kommer att bli cirka 15 sidor i Word.
Jag kanske inte har jobbat på VRE, men jag har faktiskt jobbat och arbetat koncentrerat hela dagen. Det här har aldirg hänt förut vad jag vet. Och jag har aldirg kommit såhär långt på en och samma berättelse förut. "Rädda Månen" var verkligen en helt plötsligt inspiration av just månen, och det går så bra med den just nu.

Jag hoppas bara att mamma och pappa låter mig slippa VRE den här veckan och låter mig skriva. Jag kan tänka mig att jobba lite nästa vecka och i november och december. Jag kan tänka mig att inte försöka hitta på ursäkter för att slippa jobba resten av hösten. Men just den här veckan vill jag inte jobba. Jag vill få skriva. Jag ska ta med mig lilla datorn till biblioteket imorgon och förhoppningsvis inte störa dem som sitter i tidningsrummet med mitt knappande på tangentbordet. För det kommer minst ta hela dagen imorgon att skriva in allt på datorn. Troligen onsdag också. Jag ska iaf klippa naglarna nu så det inte låter så mycket för det. Får skriva försiktigt eller något imorgon, haha.

Mamma sa ju att jag "inte ska bry mig så mycket om vad andra tycker", så då skiter jag väl i om mamma och pappa inte gillar att jag skriver istället för jobbar och blir arga och besvikna på mig. Jag gör ju iaf något på dagarna. Koncentrerat. I 6+ timmar. Som ger resultat och som jag blir glad av. Något som jag ser fram emot. Till skillnad från VRE jobben, tyvärr. Inget fel på VRE som sådant. Jag. Vill. Bara. Inte. Jobba. Jag längtar efter att få bli sjuk. Vad säger det om motivationen lixom?

Kommentarer
Postat av: Milla

Herregud, du skriver ju lika länge som jag pluggar! Och det bilr jättebra också! ^.^

2011-10-17 @ 21:19:53
URL: http://danslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0