Sasha

Upptäckte idag att Sasha hade blod över hela högra kinden, så jag och pappa åkte till veterinären och var där i 3,5h. Det visade sig att hon har blivit biten av en katt på sidan av huvudet. Detta har skapat en böld full med bakterier, var och blod som har täckt hela kinden från örat ner till underkäken i princip. Det har sedan gått hål på den, blod har kommit ut och det har blivit en fick full med äckel istället.

Flrst gav de henne lugnande hos veterinären och det var riktigt hemsktoch äckligt bara att se hur hon kämpade emot att somna, min starka lilla katt. Sen rakade de kinden och pressade ut så mycket de kunde ur bölden/fickan. Då upptäckte vi även att hon har bandmask då en mak kröp ut ur henne när hon sov. Sen opererade de henne för att det lilla såret inte skulle läka ihop och börja om processen igen. De gjorde då ett till hål längst ner på fickan och körde in en plastbit typ för att hålla det öppet så att det rinner ut/dräneras. Man måste då torka ur kragen som hon nu har hela tiden för att hålla såret och henne rent. Hon ska gå på antibiotika ett tag, har fått smärtlindring och måste ta bandmaskmedicin. Dessutom är det dags för vaccinering egentligen. Om 3-4 dagar åker vi in igen och de tar bort plastbiten så såren får läka ihop. Hon måste vara inne typ 10 dagar nu. Hon kommer bli galen.

Man ska inte svära, men jävla pisskitshelvete oxå. Jag har hållt på att börja gråta flera gånger. Varför? Jävla katthelvete som har bitit henne i ansiktet.

Nu ska jag vara kattvakt hela veckan och vaka över henne och torka kragen. Jag följer alltid med till veterinären. Men jag vet inte hur jag ska göra på nätterna. Hon blöder ju då också. Varför måste man sova för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0