Tisdag - författardrömmar

Satte en fin lapp på dörren om att jag inte skulle jobba idag. Lite fegt, men så är det. Gick upp åtta fast jag var trött för jag har svårt att somna på kvällarna för att jag är ledsen. Försökte tvinga i mig gröt så jag inte planerat in någon lunch idag heller och då gröt skall vara så mättande. Smakade vatten och bläh och jag var hungrig en timme senare. Tog iofs lite längre tid än igår då jag var hungrig medans jag åt mackan och direkt efteråt. Så bättre, men inte bra.

Kom till bibblan vilket var tomt idag (okej, tidningsrummet utanför själva bibblan som öppnar två timmar tidigare) och satte mig på min "vanliga" plats längst in vid ett litet typ skrivbord där det även finns en egen liten lampa om man behöver. Det är en supernice plats. Drog upp datorn och började skriva. Har nu tagit mig från ~7 000 ord till ~12 000 ord, sida 12 till sida 23. I princip full ai Word. Skrev om och fyllde ut en hel del. Så himla bra taktik att skriva för hand först och sen gå igenom och skriva om och in på datorn.

Satt från 9:30 till 13:00 då S plötsligt hoppade fram ur tomma intet, hemkommen efter tenta som gick bra. Hon var så glad och snäll att hon bjöd mig på en stor varm choklad med grädde och marshmallows från Espresso House. Lite trixit att få i sig de där marshmallowsen sen, men det funkade. Satt och paratade i typ en timme om lite allt och konstiga saker och jag var sådär halvtrevlig och hon var typ hyper. Måste ha sett ganska roligt ut, haha.

Vid 14:00 gick jag tillbaka till min plats i bibblan och fortsatte skriva till 16:00. Ville egentligen sitta kvar längre, det var så mysigt med spöregnet utanför, men det är ju Friskis på tisdagar, så fick dra hem i regnet med paraply och ingen jacka. Men datorn klarade sig som tur var. Ungefär det enda viktiga, hehe.

Det är väldigt skönt faktiskt att sitta och jobba hela dagarna i bibblan med att skriva. Jag har inget internet och gör ingenting annat. Bara skriver och tänker. Kollar inte i några av tidningarna som finns runtom mig. Jag jobbar verkligen hela tiden. Tror aldrig jag gjort det förut, men jag tycker om det och ser fram emot att sitta där. Och kanske, kanske tycker mamma och pappa att det är en okej sysselsättning. Något som jag kan få ägna dagarna till. Jag tror inte jag hade jobbat såhär om jag gått en skrivarkurs. Jag hoppas att jag kan få skriva och jobba på "Rädda Månen" resten av hösten. Jag hyser ett litet, litet hopp om att kunna skicka in den till förlag till slut. Även om jag får avslag vore det häftigt bara att ha försökt. Att ha skrivit klart något. Att ha jobbat som en riktig författare.

Kommentarer
Postat av: John Doe

Det låter som en jättebra idé älskling. Va stolt jag blir <3

2011-10-18 @ 21:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0