Roliga dagar i skrivarbubblan

Är så himla trött när jag vaknar på morgonarna just nu (den här veckan typ). Jag tror det är för att jag alltid vaknar mitt i dröm, mitt i REM-sömnen. Då är man alltid extra trött när man går upp. Lite svårt att bestämma över, men kanske kan övervinnas med andra läggtider (inte idag dock uppenbarligen, hehe).

Skrivit på bibblan idag, slutade med att jag satte och kladdade ideér och reference-sheets på separata papper lite mer organiserat. Info om karaktärer, mer detaljerat hur slutet i boken kommer gå och lite sådär. Har insett att Talia är värsta Mary Sue-karaktären (full av klichéer och typ bäst på allt hela tiden), så har försökt jobba lite med henne. Det har blivit mycket jobb runt storyn idag helt enkelt, men det måste ju faktiskt också göras, annars vet man ju inte vad som skall hända. Åtminstone lite koll måste man ju ha. ;)

Sen gick jag tidigt idag för att lämna böcker på bibblan (tjoho, långt bort), byta bok åt mormor på akademibokhandelns bokklubb eller vad det är (man kan låna böcker iaf) och gick sedan ner till Hemköp för att handla:
1. Jag glömmer (som alltid!!!) att ta en korg på vägen in för att bära varor i. Ja... Okej... Hur göra nu?
2. Jag har en "dramat" med mig på mammas förslag (en påse på ställning på hjul basically), så lite jobbigt att gå igenom Hemköp till kassan, ta en korg och gå tillbaka till början.
3. Lastar saker i dramaten istället, men frukt och sånt hamnar naturligtvis underst så det mosas typ av fil och köttbullar (nu gjorde det inte det på riktigt, men det kändes så).
4. Alla varorna får knappt plats i dramaten, och nrä jag ska hem får de definitivt inte plats (vad annars lixom?), så jag hade tur som tog med mig en kasse (som var lite trasig, men det gick).
5. På något sätt går tiden så att jag ändå är hemma "för sent" enligt egen planering, fast jag gått tidigare för att vara hemma innan tio i fyra
6. Plockar upp mat fint och så, men kommer sedan på att jag inte har satt på riset på spisen ännu! Och det tar ju massa tid att fixa ris och jag är lite stressad, men har spelat Wordfeud istället...
7. Får panik när jag först bar ahittar två nästan tomma risförpackningar om innehåller knappt hälften av den rismängd jag vill ha.
8. Lugnar mig när jag hittar ett kilo ris till
9. Lyckas laga middag otroligt smidigt och får kommentar av brorsan att det är supermegagod mat och att han älskar den rätten (kassler i ugn på risbädd med sås på). Håller med honom. :)

Sen var det iväg till kyrkan för att spela fiolkonsert. Åh, jag gillar kyrkan. Jag är inte religiös eller kristen eller så, men kyrkor är vackra och mysiga och speciella bara. Länge sedan man var i en kyrka och spelade. Och konsert med orkestern är alltid roligt, och det gick bra. Typ.

Har skrivit en liten text om mig och Joakim som finns på dA också. <3 (Den är metaforisk, och ja, det saknas ett ord i texten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0