Intressant...

VRE ringde på morgonen och sa att en förskola som ligger typ supernära (behövde åka lite buss också , men iaf. Hade det inte regnat hade jag kunnat cykla lixom). Jag blev superglad för det och gav mig iväg. Jag hittade till och med och allt. När jag kom dit hade ingen kommit ännu, så då fick jag stå och gå runt lite och känna mig vilsen och bah jaha... Sen kom det någon personal som jag pratade med och släpte in mig. De verkade lite konfunderade dock och sa att de hade förväntat sig en annan. Men de behövde ju en vikarie fortfarande så. Kom in och hälsade på alla och pratade lite med dem och så. Efter en stund droppade det in några barn och sen satt jag och läste lite för några av dem. Fortfarande var alla lite förvånade över att det var jag och inte vikarien från igår som kom.

Sen vid nio så kom deras "riktiga" vikarie från igår. Och från VRE oxå! Tja, de kan ju inte ha två vikarier för en fröken, så jag fick åka hem igen. Det tycker jag inte var ett dugg konstigt och jag är absolut inet arg eller sur för det. Självklart ska de ha sin "ordinarie" vikarie som redan har varit där en gång och vet lite hur det är och så. En människa barnen kanske känner igen lite. Men hur kunde det bli så konstigt?!

Ringde till VRE när jag kom hem (efter jag hade skrivit fortsättning på min skräckhistoria) och de sa lixom Oj! Ja, men förskolan ringde till oss imorse. Hmmm... Något är fel. Men hon sa att jag ska få ersättning för att jag tagit mig dit och så. Och det tyckte fröknarna på dagiset också att jag skulle få. Hon på VRE ska ringa runt lite nu och luska i vad som hänt. Men skumt!

Ja ja, jag fick träffa lite smår barn igen. Skönt efter igår. Och chans att skriva och lite ledigt är väl egentligen aldrig fel. Och jag får ju typ lite betalt för det också, hehe...

Kommentarer
Postat av: Milla

Du är som vanligt jätteduktig på att skriva! ^.^ Lite fel här och var, typ prey istället för pray och liknande, men jättebra story och beskrivningar. ^.^

2011-09-09 @ 20:45:57
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Milla

Svar: Om du bara läser igenom det tror jag du hittar alla fel och annars kan du maila det till mig så korrekturläser jag och markerar felen. :P

2011-09-09 @ 21:02:03
URL: http://danslycka.blogg.se/
Postat av: Milla

Svar: Men jag läser ju ändå det du skriver och rättar de fel jag upptäcker. xD

2011-09-09 @ 22:29:58
URL: http://danslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0